728 x 90

روند بررسی اعتبارنامه وزیران پیشنهادی دونالد ترامپ

سنای آمریکا-آرشیو
سنای آمریکا-آرشیو
این روزها، بررسی اعتبارنامه وزیران پیشنهادی دونالد ترامپ در سنای آمریکا جریان دارد. چه کسانی در دولت آمریکا نیاز به تأیید سنا دارند؟

همه اعضای ارشد کابینه به جز رئیس کارکنان کاخ سفید برای شروع به کارشان نیاز به تأیید سنا دارند. این اعضا شامل تمامی وزیران همچنین رئیس دفتر بودجه و برنامه‌ریزی، دادستان کل، آژانس محافظت از محیط‌زیست، نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد و رئیس شورای اقتصاد می‌شود

غیر از عالیترین مقامهای وزارتخانه‌ها، صدها مدیر ارشد و روسای سازمان دولتی هم باید از سوی سنا تأیید شوند.

بر اساس قانون، سمتهایی چون مشاور رئیس جمهوری مثل مشاور امنیت ملی نیاز به تأیید سنا ندارد اما رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا باید به تأیید سنا برسد.

قبل از این‌که یک نامزد وزارت به کنگره معرفی شود، او باید چندین فرم را پر کند و وضعیت او از سوی کاخ سفید و اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) بررسی شود.

هر نامزد عضویت در کابینه به یکی از کمیته‌های مربوط در سنا معرفی می‌شود. به‌عنوان مثال کمیته قضایی سنا، صلاحیت دادستان کل را بررسی می‌کند.

کمیته باید درباره نامزد تصمیم بگیرد. کمیته سنا می‌تواند جلسه استماع را برگزار کند، نامزد را برای رأی به صحن سنا برای کسب رأی معرفی کند یا این‌که از ارجاع او به صحن علنی خودداری کند. در این صورت عملاً نامزدی فرد ملغی می‌شود.

بعد از این‌که جلسه استماع برگزار شد، کمیته برای گزارش به صحن سنا رأی‌گیری می‌کند و نتیجه این رأی‌گیری تنها باید اکثریت داشته باشد. کمیته سه حالت می‌تواند به صحن سنا گزارش بدهد: می‌تواند با نامزد موافقت یا مخالفت کند و یا این‌که هیچ پیشنهادی به صحن سنا ندهد. اگر یک کمیته به نامزد رأی مثبت بدهد، کل سنا احتمالاً کفایت مذاکرات را درباره آن نامزد اعلام می‌کند و صلاحیت گزینه پیشنهادی تأیید می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc882ad2-33d3-4454-a55e-46fa53f44135"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات