728 x 90

سوريه,

هشام مروه عضو ائتلاف ملی سوریه: رژیم اسد تنها به راه‌حل نظامی معتقد است

-

هشام مروه از اعضای رهبری ائتلاف ملی سوریه
هشام مروه از اعضای رهبری ائتلاف ملی سوریه
هشام مروه عضو ائتلاف ملی سوریه به تلویزیون العربیه گفت: رژیم بشار اسد تنها به راه‌حل نظامی معتقد است. این رژیم هیچ‌گاه به هیچ توافق و قطعنامه‌یی پایبند نبوده است:
هشام مروه عضو ائتلاف ملی سوریه:
توافقنامه آتش‌بس کامل در ترکیه امضا شد. این توافق تمامی مناطق سوریه را شامل می‌شود، به‌طور خاص وادی بردا و حومه حلب و حومه حما و مناطق دیگر در حومه ادلب و تمامی مناطق شامل این آتش‌بس هستند. اگر کسی استثناء قائل شود نقض روشن و فضیحت بار توافقنامه است. بشار اسد همیشه با هر ابتکارعمل و طرح عربی و بین‌المللی درباره آتش‌بس یا راه‌حل سیاسی همراهی خودش را اعلام می‌کند اما بر روی زمین ما چیزی به‌نام التزام به این طرحها نمی‌بینیم. با طرح صلح اتحادیه عرب شروع شد و به قطعنامه 2268 شورای امنیت رسیدیم اما رژیم اسد به این توافقنامه‌ها احترام نگذاشت. به‌عنوان مثال همین توافقنامه‌ای که در ترکیه با تضمین ترکیه و روسیه حاصل شد، روزانه و ساعت به ساعت نقض می‌شود. این امر تأکیدی بر تمایل اسد به راه‌حل نظامی است. او راه‌حل نظامی را تنها وسیلهٴ باقیماندنش در قدرت می‌داند تا بتواند خودش را برگرده مردم تحمیل کند. اما این، غیرواقعی و نادرست است و به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

قطعنامه 2254 شورای امنیت برداشتن محاصره، آزادی زندانیان سیاسی، رساندن کمکهای انسانی و شروع روند انتقال سیاسی قدرت را میسر می‌کند. اما بشار اسد و متحدانش به این قطعنامه مطلقاً توجه نکردند. بشار اسد فردی است که جنایتهای جنگی در حق مردم سوریه مرتکب شده است. بنابراین امکان ندارد او و رژیمش جزیی از مرحله انتقالی و جزیی از راه‌حل سوریه باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2a152e1-e4bc-4f88-ad63-1539126cb3bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات