728 x 90

کاهش چشمگیر پناهجویانی که با عبور از دریا وارد اروپا می‌شوند

کاهش پناهجویان
کاهش پناهجویان
تعداد پناهجویانی که از طریق دریا خود را به اروپا می‌رسانند در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن، دو سوم کاهش یافت و به 364هزار نفر رسید. این کاهش، به‌ویژه در سواحل یونان قابل‌توجه بوده است.

اتحادیه اروپا طی گزارشی از کاهش تعداد کل پناهجویانی که از طریق دریا خود را به اروپا می‌رسانند خبر داد. اما اعلام کرد با این وجود، تعداد پناهجویانی که در سال گذشته میلادی از طریق دریای مدیترانه از آفریقا وارد سواحل اتحادیه اروپا می‌شوند، افزایش یافته و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۸۱ هزار پناهجو از کشورهای شمال آفریقا از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شدند که نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد ۲۰ درصدی داشته است.

تعداد این دسته از پناهجویان در حال افزایش است و اکثر آنان اهل نیجریه هستند.
خبرگزاری فرانسه گفت از سال ۲۰۱۰ تعداد پناهجویانی که از آفریقا با عبور از مدیترانه وارد مرزهای ایتالیا شده‌اند به‌صورت مداوم افزایش یافته است.

این در حالی است که تعداد پناهجویانی که در سال ۲۰۱۶ با عبور از دریای اژه وارد جزایر یونان شده‌اند ۱۸۲ هزار نفر بود که نسبت به سال قبل از آن کاهش ۷۹ درصدی را نشان می‌دهد.

این کاهش نتیجه توافق میان اتحادیه اروپا با ترکیه در ۲۰ مارس گذشته است که بر اساس آن پناهجویانی که از ترکیه به اروپا می‌آیند به این کشور بازگردانده خواهند شد.

همچنین کاهش پناهجویان در این منطقه به‌دنبال تشدید کنترل مرزی در کشورهای حوزه بالکان بوده است.

در مجموع در سال ۲۰۱۶، بیش از ۵۰۳ هزار نفر در حالی که تلاش داشتند به‌صورت غیرقانونی وارد اروپا شوند دستگیر شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/311e8a3b-0db0-4be7-8fdf-3d8d236cbf10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات