728 x 90

فرود اضطراری هواپیمای ماهان در فرودگاه مهرآباد

فرود اضطراری ماهان ایر
فرود اضطراری ماهان ایر
یک هواپیمای مسافربری ماهان به‌دلیل «نقص فنی» مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه «مهر‌آباد» تهران شد و مسافران آن هم بیش از نیم ساعت اجازه خروج از هواپیما را نیافتند. این چندمین فرود اضطراری طی ۲۴ روز اخیر در ایران است.

خبرگزاری حکومتی مهر گزارش کرد این هواپیما شامگاه چهارشنبه (۲۲ دی) از تهران عازم کرمان بود که به «دلیل نقص فنی یکی از موتور‌ها مجبور به بازگشت به تهران» شد. در پی این نقص فنی، «تکانهای هواپیما همراه با دود غلیظ داخل کابین هواپیما» منجر به «وحشت» مسافران این هواپیما شده بود، اما کادر پرواز «هیچ توضیحی» به مسافران ندادند.

به گفته شاهدان عینی، «مهمانداران هواپیما نیز نتوانستند به ترس خود غلبه کنند و حتی توضیحی هم به مسافران ندادند که چه اتفاقی در حال وقوع است.»

یکی از مسافران حاضر در این پرواز که نخواست نامی از وی برده شود، گفته که «از‌ همان ابتدای پرواز موتور هواپیما صدا می‌داد، به‌گونه‌یی که به همسفرم گفتم این صدا غیرعادی است.»

به اعتراف مقامهای حکومتی ناوگان هوایی رژیم ایران فرسوده و دارای سن بالایی است، به‌طوری که در ۲۴ روز گذشته چندین هواپیما در ایران بر اثر نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شده‌اند.
هشت روز پیش پرواز هواپیمایی «تفتان» در مسیر زاهدان - تهران به‌دلیل نقص فنی لغو شده بود.

۱۱ دی ماه هم پرواز شماره ۰۰۶۵ تهران-دبی هواپیمایی «ماهان» با هواپیمایی ایرباس ۳۱۰ با نقص در سیستم کامپیو‌تر ناوبری هواپیما در فرودگاه شیراز مجبور به فرود اضطراری شد.

خبرگزاری رسمی رژیم در همین روز هم گزارش کرده بود پرواز هواپیمایی «تابان» به شماره ۶۲۹۵ از تهران به شیراز به علت نقص فنی در موتور، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه «مهر‌آباد» شد.

۲۹ آذر ماه امسال نیز یک فروند هواپیمای مسافربری در مسیر «اردبیل - تهران» دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه به‌علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2dc6e2ab-7ea4-4518-95b3-cbedb1f80705"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات