728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

همبستگی با مقاومت مردم ایران برای آزادی به‌مناسبت آغاز سال نو میلادی

-

دیدار شخصیتهای فرانسوی با رئیس جمهور برگزیده مقاومت
دیدار شخصیتهای فرانسوی با رئیس جمهور برگزیده مقاومت
درمراسم سال نو میلادی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت شماری از شخصیت‌های سیاسی، منتخبان، شهرداران و حامیان فرانسوی مقاومت ایران حضور داشتند و با ایراد سخنانی، بر حمایت خود از مبارزه مردم و مقاومت ایران برای برقراری آزادی و دموکراسی تأکید کردند.

دومینیک لوفور نمایندهٴ مجلس ملی فرانسه در سخنان خود تأکید کرد که جهان به‌خصوص در مناطق پر تنش در آستانهٴ انتخاب‌های بین‌المللی مهمی قرار دارد؛ سرنوشت رژیم ایران با تحولات در عراق و سوریه گره خورده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که کمیتهٴ پارلمانی برای ایران دموکراتیک که گروه کثیری از نمایندگان پارلمان از احزاب مختلف را نمایندگی می‌کند، در راستای اتخاذ مواضع صحیح در قبال موضوعات مختلف، از جمله مبارزه با تروریسم، چگونگی برخورد با دیکتاتوری اسد و دخالتهای رژیم آخوندی در سوریه تلاش می‌کند.

دومینیک لوفور با اشاره به نمایش انتخابات آتی رژیم آخوندی گفت، همه می‌دانند که در ایران دموکراسی وجود ندارد و انتخابات در آنجا یک نمایش مسخره است؛ لذا باید صدای مقاومت ایران شنیده شود.

سپس هیأتی از شهرداران به‌نمایندگی از شهرداران استان وال دواز، در سخنرانی‌های خود، با تبریک فرا رسیدن سال نو میلادی، برای مردم و مقاومت ایران آرزوی پیروزی کردند.

ژان پیر مولر شهردار مانی آن وکسن در سخنانش ضمن اشاره به دخالت‌های دیکتاتوری آخوندی در سوریه خواستار مشروط‌کردن روابط تجاری با رژیم به رعایت حقوق‌بشر شد، و گفت: رژیم ایران رژیمی است که چه در داخل و چه در خارج کشور، سم می‌پراکند.

ژان پیر بکه ضمن تقدیر از مبارزه مقاومت ایران برای استقرار دموکراسی، از تکمیل انتقال مجاهدین از لیبرتی به کشورهای اروپایی ابراز خرسندی کرد و از تمامی شهروندان و منتخبان فرانسوی خواست، در همه‌جا به همراهی با مقاومت ایران ادامه بدهند.

برونو ماسه شهردار ویلیه آدام در سخنرانی خود، بر ضرورت محاکمه مسئولان قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال 67 تأکید کرد و گفت، بایستی این موضوع را هدف خود قرار بدهیم.
وی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها و کارزارهای مقاومت ایران، به نتیجه برسد.

کلود گریگر شهردار آنیر سور اواز خطاب به خانم رجوی گفت: پیروزی و موفقیت انتقال مجاهدین از لیبرتی نتیجه زحماتی است که شما کشیدید؛ این پیروزی از آن شماست و همهٴ اعضای مقاومت و همراهان آنها، می‌توانند به آن افتخار کنند.

سیلوی فاسیه شهردار لوپن نیز ضمن قدردانی و آرزوی موفقیت برای مقاومت ایران، خطاب به خانم رجوی گفت: شما برای ما یک الگو هستید.

انیسه بومدین بانوی اول پیشین الجزایر در سخنرانی خود، بر روی تناقض رفتار و کردار بنیادگرایان با تعالیم اسلام انگشت گذاشت و در این رابطه مبارزه سازمان مجاهدین و مقاومت ایران را در مقابله با بنیادگرایی ستود.

اسقف ژاک گایو نیز در سخنانش گفت: «اعضای مقاومت ایران به من طرد بی‌عدالتی و مبارزه با آن‌را آموختند؛ آنها نفرت و انتقام را رد می‌کنند ولی خواهان اجرای عدالت هستند... برای شما در سال جدید آرزو می‌کنم که هم‌چون اعضای مقاومت ایران، قلبی رها شده داشته باشید».

در گردهمایی حامیان فرانسوی مقاومت، فرانسوا کلکومبه طی سخنانی خاطرشان کرد که مقاومت ایران مقاومتی است که در همهٴ نبردهای حقوقی خود پیروز شده است.

فرانسوا کلکومبه با اشاره به نقش جوانان ایرانی در جنبش دادخواهی برای حسابرسی از سران رژیم آخوندی به‌خاطر قتل‌عام 67 یادآوری که در فرانسه، نسلی از جوانان موضوع هم‌دستی و جنایات افرادی را که در زمان اشغال این کشور با نازی‌ها همکاری کرده بودند، به‌رغم این‌که برخی تلاش بر پوشاندن آن‌را داشتند، برملا کردند.

ژان پیر برار نیز در سخنان خود بر لزوم فراموش‌نکردن قتل‌عام 67 تأکید کرد و گفت، نباید ارزش‌های انسانی را قربانی ارزش‌های بازار بورس کرد.

در جریان این مراسم شماری از شهروندان فرانسوی اشعار و پیامهایی را در همبستگی با مقاومت مردم ایران و مجاهدان اشرفی ایراد کردند.
همچنین حمیدرضا طاهرزاده قطعاتی از موسیقی ایرانی را نواخت که مورد استقبال گرم حاضران واقع شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1833777-27e8-4fbf-a9e2-0b897f4fa0ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات