728 x 90

سوريه,

مصاحبه با ژنرال احمد حماده در مورد اوضاع سوریه

-

ژنرال احمد حماده تحلیلگر نظامی و استراتژیکی سوری
ژنرال احمد حماده تحلیلگر نظامی و استراتژیکی سوری
روسیه اعلام کرده است که خارج کردن نیروهایش از سوریه را شروع کرده است.

ژنرال احمد حماده تحلیلگر نظامی و استراتژیکی سوری در این باره توضیحاتی به تلویزیون الجزیره داد:
 
ژنرال احمد حماده:
برای این‌که بدانیم اهداف کاهش نیرو توسط روسیه چه بوده است قبل از آن باید بدانیم که اهداف حضور نظامی روسیه در سوریه چه بوده است:
اول، روسیه می‌خواست به‌عنوان یک نیروی نظامی بزرگ قدرتش را نشان بدهد.

دوم این‌که می‌خواست حکومت اسد را در سوریه تثبیت کند و پیروزی مشخصی را محقق کند. علاوه بر آن می‌خواست تسلیحاتش را آزمایش کند تا بتواند آنها را بفروش برساند.

روسیه همچنین می‌خواست کادرهای نظامی‌اش را آموزش بدهد و پایگاههای نظامی‌اش را در خاک سوریه تثبیت کند. اینها اهداف دخالت روسیه در سوریه بود.

روسیه 162 نوع سلاح را در سوریه آزمایش کرد که تنها ده مورد ناکارآمد بود.

حضور این نیروها و حضور تنها ناو هواپیمابر روسی یعنی کوزنیتسف و هواپیماهایی که در پایگاه حمیمیم داشت، هزینه زیادی داشت. روسیه نیاز نداشت که این تعداد کشتی را در سوریه داشته باشد.

ژنرال احمد حماده افزود: روس‌ها آتش‌بس اعلام کردند و به موازات آن برای مذاکرات آستانه تلاش می‌کنند. دیروز گفته شد که سه نیروی ویژه روسی کشته شده‌اند، نیروهای زمینی روسی و نیروهای ویژه و پلیس نظامی روسی در حلب حضور دارند و آنها می‌خواهند بگویند که حسن‌نیت دارند و تلاش می‌کنند صلح را تثبیت کنند. در گذشته نیز وزیر دفاع روسیه گفته بود که مسافت میان لاذقیه و مسکو شش ساعت است یعنی این امکان را دارند که با این تسلیحات هر وقت که بخواهند باز گردند.

روسها بعد از فشارهای جهانی می‌خواهند نیروهایشان را بیرون بکشند. آنها می‌خواهند به رژیم ایران هم بگویند که ما بخشی از نیروهایمان را بیرون کشیدیم و شما نیز باید به بعضی از شبه‌نظامیان فشار بیاورید که بیرون بکشند. این چیزی است که روس‌ها می‌خواهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8f90a59-ba1e-4d22-a803-3541f99ad100"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات