728 x 90

نگرانی خانواده زندانی سیاسی علی معزی از ناپدید شدن این زندانی سیاسی

انفجار آمیا در آرژانتین
انفجار آمیا در آرژانتین
العربیه روز دوشنبه 20دی95 گزار داد: «نیروهای امنیتی علی معزی، زندانی سیاسی هوادار سازمان مجاهدین خلق را از زندان گوهردشت کرج به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. به گزارش نهادهای حقوق‌بشری، و خانواده این زندانی بیم آن می‌رود که معزی شکنجه شده یا کشته شود.

هجرت معزی، دختر این زندانی سیاسی در تماس تلفنی با "العربیه. " گفت خانواده‌اش به‌شدت نگران سرنوشت پدرشان هستند که از روز چهارشنبه ناپدید شده، است. به گفته خانم معزی، مقامهای امنیتی یا قضایی هیچ اطلاعی درباره دلیل بازداشت و مکان نگهداری او ارائه نکرده‌اند.

هجرت معزی افزود: پدرم برای اولین بار در سال 2008 و پس از پیوستن من و خواهرم به سازمان مجاهدین خلق دستگیر شد و سه سال در زندان ماند. در ژوئن 2011 بار دیگر دستگیر شد و بنا بود پس از پایان محکومیتش در دسامبر 2015 از زندان خارج شود لیکن نیروهای امنیتی با درست کردن یک پرونده جدید، او را برای یک سال دیگر در زندان نگاه داشتند.

به گمان هجرت معزی پدرش به‌دلیل مواضعی که از درون زندان اتخاذ کرده بود و به‌ویژه به‌دلیل نامهای که در محکومیت جنایات رژیم ایران در حلب و عموم سوریه و همچنین نامه‌ای که در محکومیت اعدامهای جمعی زندانیان سیاسی در دهه شصت و غیره نوشته بود، از سوی نیروهای امنیتی برای بازجویی برده شده است.

معزی در ادامه گفت: از همه سازمانهای حقوق‌بشر می‌خواهیم که صدای زندانیان سیاسی ستمدیده را به دیگران رسانده و برای توقف اعدامها و نقض آزادی بیان را به رژیم حاکم بر ایران فشار بیاورند".

لازم به ذکر است که چند مقام پارلمانی اروپا و از جمله مجموعه "دوستان ایران آزاد" در پارلمان اروپا خواستار مشخص شدن سرنوشت علی معزی شده‌اند. کمیته همبستگی آلمان برای ایران آزاد که مجموعهای از نمایندگان مجلس آلمان و مجالس محلی ایالات مختلف آن کشور است و همچنین کمیته کانادایی دوستان ایران دموکراتیک و کمیته استرالیایی حامیان دموکراسی در ایران در پیامهای جداگانهای خواستار آزادی فوری معزی شده و درباره جنایات وحشیانه رژیم ایران بر علیه زندانیان سیاسی هشدار دادند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در پاریس نیز در بیانیه‌یی، اعلام کرده بود که علی معزی، زندانی سیاسی روز چهارشنبه 4ژانویه 2016 به مکانی نامشخص منتقل شده است. این دبیرخانه از همه نهادهای بین‌المللی مرتبط با حقوق‌بشر و به‌ویژه کمیساریای عالی حقوق‌بشر، گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در مورد حقوق‌بشر در ایران درخواست کرد، برای پیگیری فوری وضعیت این زندان سیاسی‌کاری کنند.

در این بیانیه آمده است که علی معزی، زندانی سیاسی و هوادار سازمان مجاهدین خلق در سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت ، صبح روز چهارشنبه به بهداری زندان فراخوانده شد. او که با این موضوع مخالفت کرده و از رفتن سرباز زده بود، توسط افراد ناشناسی به مکان نامشخصی منتقل شد.

بر اساس بیانیه شورای ملی مقاومت، علی معزی از بیماریهای مختلفی رنج می‌برود و بارها به شیوه‌های مختلف شکنجه شده و در سلولهای انفرادی زندانی شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3938f3d-0df3-464e-adef-203072e21df9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات