728 x 90

نقش عوامل رژیم آخوندی به‌عنوان ناقض اصلی آتش‌بس سوریه – مصاحبه اختصاصی

مصطفی برو از فرماندهان ارتش آزاد سوریه
مصطفی برو از فرماندهان ارتش آزاد سوریه
مصطفی برو از فرماندهان ارتش آزاد سوریه و از امضاکنندگان توافق آتش‌بس سراسری از سوی رزمندگان سوری، در مصاحبه با سیمای آزادی، ضمن تشریح نقش عوامل رژیم آخوندی به‌عنوان ناقض اصلی آتش‌بس، بر همبستگی میان انقلابیون سوری با مردم و مقاومت ایران تأکید کرد.

مصطفی برو که از فرماندهان ارتش آزاد در نبردهای شرق حلب علیه عوامل اعزامی رژیم آخوندی بود، در این مصاحبه درباره علت نقض آتش‌بس سراسری در سوریه، گفت: «طبعاً نقض آتش‌بس مستمر است و دلیلش هم شبه‌نظامیان مختلفی است که در سوریه حضور دارند. رژیم اسد الآن هیچ حاکمیتی در سوریه ندارد. روسیه هم نتوانسته (رژیم) آخوندهای (حاکم بر) ایران را مجبور به آتش‌بس کامل کند. همچنین نیروهای حزب‌الله حضور دارند (به‌همراه) نیروهای (موسوم به) النجباء و (شبه‌نظامیان) شیعی افغانی و پاکستانی. (بشار) اسد تعداد بسیار زیادی را از ملیت‌های مختلف برای دفاع از خود و کرسی‌اش به سوریه جلب کرد. الآن اسد حرفی برای گفتن در سوریه ندارد. (حتی در) مناطقی که تحت کنترل اسد است، او حاکمیتی بر آن ندارد. بلکه (این مناطق) تحت تسلط شبه‌نظامیان و باندهایی است که مناطق را بین خودشان تقسیم می‌کنند. الآن ما شاهد اختلافات بین روسیه و (رژیم) ایران هستیم. چرا که روسیه در کادر توافق با انقلابیون تصمیماتی را با برادران (ما) در کشور ترکیه که آن‌را ضمانت می‌کنند، اتخاذ کرده است. اما روسیه نتوانسته این تصمیمات را به شبه‌نظامیان آخوندهای ایران و حزب‌الله و نیروهای دیگر اعمال کند.

(در مورد) جنایت‌های آخوندهای (حاکم بر) ایران و نیروهای حزب‌اللات و (گروه موسوم به) النجباء (در واقع) بیش از 66 گروه شیعی در کنار رژیم (اسد) علیه انقلابیون و مجاهدین در سوریه می‌جنگند. آنها قبلاً در شهر حلب تجمع کرده بودند.

جنایت‌های آخوندهای (حاکم بر) ایران بعد از ورود شبه‌نظامیان به شهر حلب افشا شد، تجاوز، قتل، سوزاندن، نبش قبر، انهدام میراث اسلامی و همچنین تغییر بافت جمعیتی برای به‌دست‌گرفتن مفاصل قدرت علیه مردم سوریه».

این فرماندهٴ ارتش آزاد در پاسخ به سؤالی درباره استمرار انقلاب مردم سوریه به‌رغم تمام این جنایات، تصریح کرد:
انقلاب ادامه دارد و این انقلاب تا تحقق اهداف خود متوقف نخواهد شد. این انقلاب متوقف نخواهد شد تا این‌که رژیم اسد و رژیم آخوندهای (حاکم بر) ایران را سرنگون کند. این انقلاب متوقف نخواهد شد تا (روزی که) مردم خودشان انتخاب کنند چه کسانی بر آنها حاکمیت داشته باشند، و آزاد و با کرامت زندگی کنند. ما میلیونها شهید و مجروح و معلول و مهاجر تقدیم نکرده‌ایم تا به حاکمیت اسد برگردیم. متوقف نخواهیم شد تا به اذن خدا پیروز شویم و یا شهید بشویم.

مصطفی برو در مصاحبه با سیمای آزادی، درباره همبستگی مردم و مقاومت ایران با انقلابیون سوری، گفت:
ما کاملاً می‌دانیم، آنهایی که می‌جنگند، نیروهایی (هستند) که از آخوندهای (حاکم بر) ایران دفاع می‌کنند و نه همهٴ ایرانیان. ما می‌دانیم که در ایران برادرانی داریم که در مقاومت هستند، آنها با دشمنان اسلام و برای آزادی خودشان می‌جنگد و آنها الآن در وضعیت بسیار سختی به‌سر می‌برند.

ما با شما همبستگی داریم و می‌دانیم که شما در لحظات سختی به‌سر می‌برید آنگاه که می‌شنوید به ما در این‌جا و آنجا زیانهایی وارد می‌شود.

با تشکر بسیار از شما. تشکر از هر آن کس که برای پیروزی ما دعا می‌کند، تشکر از هر آن کس که در کنار انقلاب مردم مظلوم سوریه قرار دارد. با تشکر از مقاومت ایران علیه آخوندهای (حاکم بر) ایران، تشکر از مجاهدین خلق که علیه حاکمیت طاغوتی آخوندها در ایران قیام کرده‌اند. با تشکر از شما.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59b4ff12-bcc4-4b15-97cc-9458c5307b62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات