728 x 90

دو طرح جدید کنگره آمریکا علیه رژیم ایران

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا دو طرح دیگر علیه رژیم ایران ارائه دادند. یکی از این دو طرح که «آلسی هستینگز»، عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا آن را ارائه کرده از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد اجازه استفاده از نیروهای مسلح برای مقابله با رژیم ایران را بدهد.

طرح یاد شده با عنوان «مجاز کردن استفاده از نیروهای مسلح آمریکا برای رسیدن به هدف پیشگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاحهای هسته‌ای» روز 3 ژانویه به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده است.

طرح دیگر خواستار تحریم رژیم ایران به‌خاطر گسترش برنامه موشکهای بالستیک است. این طرح نیز روز سه ژانویه به کمیته‌های ذیربط ارائه شده است. ارائه این طرحها همزمان با شروع به‌کار کنگرهٴ آمریکا صورت گرفته است.

یکصد و پانزدهمین دور کنگره آمریکا از روز 14 دی‌ماه با اکثریت جمهوریخواه آغاز به کار کرد. با روی کار آمدن ترامپ در ۲۰ ژانویه، جمهوری‌خواهان کنترل هر دو مجلس کنگره و نیز کاخ سفید را برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ به دست گرفتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0981fc9-5c94-4ab1-a4ec-84bf7be655b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات