728 x 90

آوارگان سورى,دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,سوريه,

نیات پلید رژیم ایران برای کوچ اجباری مردم سوریه

-

 -
-
تلویزیون العربیه 14دی95: نقضهای مستمر آتش‌بس از سوی رژیم اسد به‌ویژه در منطقه وادی بردا در حومه دمشق، توافقنامه آتش‌بس را تهدید می‌کند. رزمندگان ارتش آزادی در وادی بردا تهدید کردند اگر کشورهای ضامن آن نقضهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان متحد آن را را پایان ندهند، از توافقنامه آتش‌بس عقب‌نشینی می‌کنند.

استمرار درگیریها و بمبارانها به‌ویژه در منطقه وادی بردا، آتش‌بسی که در اصل شکننده بود را تهدید می‌کند. بعد آن‌که اپوزیسیون تهدید کرد که از آتش‌بس عقب‌نشینی می‌کند، حملات زمینی و بمبارانها برای مدت کوتاهی متوقف شد اما رژیم اسد مجدداً آن را از سر گرفت. در نیمه شب، نبردها میان رزمندگان اپوزیسیون و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در محور عین فیجه شروع شد. جنگنده‌های رژیم اسد به‌طور فشرده و سنگین، شهر عین فیجه که شریان حیاتی آب آشامیدنی پایتخت و حومه آن محسوب می‌شود را بمباران کردند.

تشکلهای رزمنده در وادی بردا از روسیه و ترکیه که سرپرستی توافقنامه آتش‌بس را برعهده ‌دارند، فراخواندند تا مسئولیت خود نسبت به تجاوزها و نقضهای آتش‌بس از سوی رژیم اسد و متحدانش را برعهده بگیرند. رزمندگان تأکید کردند که بر اساس توافقنامه‌ای که امضا کرده‌اند، آتش‌بس منطقه وادی بردا را شامل می‌شود. اعتقاد می‌رود توافقنامه‌ای که رژیم اسد آن را امضا کرده، این منطقه را از آتش‌بس مستثنی می‌کند. این امر جدل بسیاری را در رابطه با صداقت کشورهای ضامن برانگیخته است..

اپوزیسیون مسلح در این منطقه در یک بیانیه رسمی مجدداً تهدید کرد که اگر حملات رژیم اسد و متحدانش در نقض آتش‌بس ادامه پیدا کند، آتش‌بس را ملغی اعلام خواهند کرد. به نظر می‌رسد رژیم اسد قصد دارد که اپوزیسیون را از این منطقه که بیش از نیمی از نیازهای آب آشامیدنی دمشق را تأمین می‌کند، بیرون براند. اپوزیسیون همچنین خواستار اعزام ناظران بین‌المللی برای نظارت بر اجرای آتش‌بس شد.

حمله نظامی وحشیانه به‌دنبال بمباران هوایی رژیم اسد علیه ایستگاه اصلی تصفیه آب در عین فیجه شروع شد. این بمباران 10روز پیش صورت گرفت و ایستگاه آب را به‌طور کامل از دور استفاده خارج کرد و باعث شد که آب آشامیدنی از آنزمان در دمشق قطع شود.

در رابطه با نقضهای آتش‌بس از سوی رژیم اسد و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، ژنرال احمد حمادی سخنگوی لشکر شمالی ارتش آزادی سوریه به تلویزیون العربیه گفت:
ژنرال احمد حمادی
ژنرال احمد حمادی: وادی بردا از مناطق محاصره شده در سوریه است. غوطه شرقی، زبدانی، مضایا، بقین و پیشتر هم داریا و شرق قلمون مدتهاست در محاصره رژیم اسد قرار دارند. رژیم اسد تلاش می‌کند که این مناطق را از اهالی آن پاکسازی کرده و شبه‌نظامیان خود را از لبنان و عراق و.. که این مناطق را محاصره کرده‌اند در آنجا ساکن کند.

وادی بردا اهمیت بزرگی دارد زیرا با دمشق 15 کیلومتر فاصله دارد و 13 شهرک و روستا را شامل می‌شود. 3 روستا در دست رژیم و شبه‌نظامیان است و 10 روستای دیگر در کنترل رزمندگان قرار دارد. این وادی میان دمشق و دشت زبدانی قرار دارد. این منطقه همچنین به مناطقی که در کنترل شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان هستند، ختم می‌شود و آنها را به دمشق وصل می‌کند. 12روز است که شبه‌نظامیان تلاش می‌کنند بر این منطقه حیاتی مسلط شوند. این منطقه که منبع تأمین آب منطقه پایتخت از سال 1932 بوده تاکنون بوده، هیچ‌کس آن را تاکنون بمباران نکرده و آب آن را قطع نکرده است. دوبار در تاریخ این کار صورت گرفته، یکی موریس سارای ژنرال فرانسوی هنگامی‌که فرانسه دمشق را اشغال کرد و امروز هم بشار اسد و شبه‌نظامیان آب آن را قطع کرده‌اند.

طبعا ما با کشورهای ضامن و سرپرست قطعنامه، ارتباط گرفتیم که برای مدتی حملات متوقف شد اما مجدداً رژیم آن را از محور حسینیه شروع کرد. تاکنون ما تضمینی بر روی زمین ندیده‌ایم.

رژیم ایران و شبه‌نظامیان می‌خواهند هر توافقنامه یا راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و انقلاب سوریه را به شکست بکشانند و مانع از سرنگونی بشار اسد می‌شوند. شبه‌نظامیان فقط می‌خواهند سوریه را از مردمش پاکسازی کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fd240aa-cc2d-42f8-9c1a-c9d8de629221"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات