728 x 90

سوريه,

۱۲گروه رزمنده سوریه در مورد نقض آتش‌بس توسط رژیم اسد هشدار دادند

-

رزمندگان سوری
رزمندگان سوری
گروه‌های رزمنده سوریه نسبت به فروپاشی آتش‌بس در سوریه به‌دلیل حملات رژیم اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران هشدار دادند. در بیانیه‌یی که توسط 12گروه رزمنده صادر شده است خواسته شده به سرعت این حملات متوقف شود. متن این بیانیه از این قرار است:
نقض توافقنامه آتش‌بس فروپاشی آن را تهدید می‌کند
بسم الله الرحمن الرحیم
تشکلهای رزمنده انقلاب سوریه که توافقنامه آنکارا را در تاریخ 29دسامبر 2016 امضا کردند، به آتش‌بس در سراسر خاک سوریه به استثنای مناطق و مقرهای نظامی داعش ملتزم بودند. طرف ضامن هم تعهد داد که رژیم اسد و متحد آن رژیم ایران و شبه‌نظامیان شیعی فرقه‌گرای وابسته به آنها را ملزم به رعایت آتش‌بس کند، اما رژیم اسد و متحدانش با شلیک ادامه دادند و به‌طور گسترده و زیاد آتش‌بس را نقض کردند. به‌ویژه در منطقه وادی بردا و غوطه شرقی و حومه حماه و درعا. آنها شهر نبع عین فیجه که 6 میلیون شهروند سوری در دمشق و حومه آن از آب آنجا برای نوشیدن استفاده می‌کنند را بمباران کردند. آنها از اهالی شهرها خواستند که آنجا را با زور خالی کنند مانند کاری که در «محجه» در درعا و شهرهای جنوبی دمشق کرده بودند.

با وجود تکرار درخواست از ضامن رژیم اسد و متحدانش برای توقف نقضهای گسترده، اما این نقضها هم‌چنان ادامه دارد و زندگی صدها هزار نفر از اهالی را تهدید می‌کند. نظر به بحرانی شدن وضعیت و ادامه نقض آتش‌بس، تشکلهای رزمنده امضا کننده توافقنامه اعلام می‌کنند:
تمامی گفتگوهایی که به کنفرانس آستانه یا مشورتهای مربوط به توافقنامه آتش‌بس ربط پیدا می‌کند، تا اجرای کامل آن، منجمد می‌شود.

هر گونه اقدام رژیم اسد و متحدانش برای تغییر در تسلط بر زمین، نقض بند جوهری توافقنامه بوده، لذا اگر وضعیت فوراً به‌حالت قبل تا پیش از امضای توافقنامه برنگردد، توافقنامه پایان یافته تلقی می‌شود و این امر مسئولیت طرف ضامن است.

عدم التزام ضامن به بندهای توافقنامه آتش‌بس، آن را در معرض سؤالاتی در رابطه با توانش در ملزم کردن رژیم اسد و متحدانش به هر گونه التزام دیگر مبنی بر این توافقنامه، قرار می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf9d57d3-e17b-404d-9f8f-39536bcc89c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات