728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,

تجمع صدها تن از مردم در مقابل زندان اوین در حمایت از زندانی سیاسی آرش صادقی + کلیپ و تصویر

-

تجمع مردم و خانواده زندانيان مقابل اوين براي آزادي  آرش صادقي
تجمع مردم و خانواده زندانيان مقابل اوين براي آزادي آرش صادقي
صبح امروز دوشنبه 13دیماه صدها تن از مردم در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی زندانی سیاسی آرش صادقی و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی شدند. در میان تجمع‌کنندگان جمعی از مادران زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر دیده می‌شوند.

وضعیت آرش صادقی در هفتاد و یکمین روز اعتصاب‌غذا در زندان اوین بسیار وخیم گزارش شده است.

روز گذشته دبیرخانه شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: آرش صادقی صبح روز یکشنبه ۱۲ دی (اول ژانویه) از فرط بالا آوردن خون بیهوش شده است و دچار تشنج شدید است. بدن او دچار بی‌آبی است، کلیه‌های او به‌شدت آسیب دیده است و خطر چسبندگی و خونریزی روده وی را تهدید می‌کند. از این پیشتر رئیس جنایتکار زندان اوین به آرش گفته بود: «نمی‌گذارم زنده از این زندان خارج شوی»!.

آرش صادقی دانشجوی فوق‌لیسانس رشته فلسفه دانشگاه علامه بود که به‌خاطر فعالیتهای دانشجویی از تحصیل محروم و در فاصله سالهای ۸۸ تا ۹۳ بارها دستگیر شد. او به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۱۹ سال حبس محکوم شده است. همسر وی گلرخ ایرایی نیز به اتهام توهین به «رهبری و نظام» منحوس ولایت‌فقیه و مطلب انتشار نایافته علیه حکم ضدانسانی سنگسار؛ به شش سال زندان محکوم شده است.

مقاومت ایران عموم ارگانها و مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان وی فرامی‌خواند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fac36e49-b506-4c15-b4d8-ac68ade41430"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات