728 x 90

آلبرتو نيسمن - آرژانتين,آرژانتين,انفجار تروريستي,

جزییاتی از گشوده شدن پرونده یک جنایت تروریستی

-

انفجار آمیا در آرژانتین
انفجار آمیا در آرژانتین
پرونده یک جنایت تروریستی که تلاشهای بسیاری برای لاپوشانی آن شد، بازگشوده می‌شود. جنایت تروریستی آرژانتین در سال 1994

به گزارش خبرگزاری رویتر دادگاهی در آرژانتین دستور داد تحقیقات جدیدی در مورد اتهام‌های وارده به رئیس‌جمهور سابق آرژانتین در رابطه با انفجار بوئنوس‌آیرس انجام گیرد. وی متهم شده بود که نقش رژیم ایران در بمبگذاری سال ۱۹۹۴ در این مرکز را «لاپوشانی» کرده است.

در سال ۱۹۹۴ انفجاری در مرکز یهودیان آرژانتین در بوئنوس آیرس، منجر به کشته شدن ۸۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ تن شد. رژیم ایران بارها متهم به دست داشتن در این انفجار شد.

آلبرتو نیسمن، دادستان سابق آرژانتین، کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهور سابق این کشور و دولت او را به مخفی کردن شواهد مربوط به نقش رژیم ایران در انفجار آمیا متهم کرده بود. دادستان سابق آرژانتین؛ محسن رضایی، علی اکبر ولایتی، اکبر هاشمی رفسنجانی، احمد وحیدی، علی فلاحیان، هادی سلیمانی‌پور و عماد مغنیه را متهم کرده بود که در انفجار آمیا دست داشته‌اند.

آلبرتو نیسمن، دادستان سابق آرژانتین گفته بود رئیس‌جمهور سابق این کشور در ازای معاملات تجاری کلان با رژیم تهران، تلاش کرده تا نقش این رژیم در انفجار آمیا را لاپوشانی کند. دادستان آرژانتین درصدد بود گزارش خود را در ماه ژانویه ۲۰۱۵ به کنگره این کشور ارائه کند، اما ۲ روز پیش از ارائه گزارش، جسد وی را در حالی که گلوله‌ای به سرش شلیک شده بود و تپانچه‌ای هم کنارش قرار داشت در منزلش کنار وان حمام یافتند. در آن مقطع بازرس این پرونده گفت نیسمان خودکشی نکرده و به قتل رسیده است. دادگاهی هم به پرونده ترور نیسمن رسیدگی و کریستینا فرناندز را تبرئه کرد، اما با حکم روز پنجشنبه دادگاه استیناف مجدداً به اتهام‌های رئیس‌جمهور سابق آرژانتین رسیدگی خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b327441f-6360-46df-af01-0f16639074e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات