728 x 90

گورخوابى در ايران,

گورخوابی و شهوت قدرت و ثروت

-

گورخوابی فاجعه ولایت فقیه درایران
گورخوابی فاجعه ولایت فقیه درایران
با انتشارگزارشاتی مبنی برگورخوابی عده‌یی از مردم فقر زده وبی‌خانمان درنصیر آباد شهریار، آخوند روحانی شیادانه اشک تمساح ریخت و نهاوندیان رئیس دفتر وی با یک ژست نمایشی با گورخوابها دیدار و گفتگو کرد تا با این ترفند فرار به جلو به‌زعم خود اذهان را از علت به‌وجود آمدن چنین فاجعه‌ای منحرف کنند.

بعضی از مهره‌های رژیم مانند استاندار استان تهران، وقیحانه به این مردم فقر زده انگ معتاد، متجاهرو... زدند.

اما به‌رغم این برجسپ های رذیلانه، بسیاری ازآنها درگذشته افرادی شاغل ودارای خانواده بوده‌اند. اما به‌دلیل مشکلات اقتصادی و مواجه شدن با هزینه‌های سنگین زندگی و بیماری و... ومقروض شدن، خانه و.. را از دست داده و مجبور به زندگی در چنین شرایطی شدند.

در برنامه‌یی که از تلویزیون شبکه افق رژیم در7 دی 95، پخش شد، خبرنگار این شبکه که با تعدادی کارتن خواب صحبت می‌کند، خلاف تبلیغات رژیم برملا می‌شود.
دراین مصاحبه یکی ازآنها دلیل وضعیتش از دست دادن کار وناتوانی برای تأمین مخارج خانواده بیان می‌کند، دیگری به‌دلیل این‌که ماشینی که وسیله امرارمعاش او بوده برباد رفته، و فرددیگری درنانوایی کارمی کرده، اما به‌دلیل بیماری قلبی وناتوانی درانجام کار، ازکارافتاده وبیکار شده است که این افراد ناگزیر به محل کارتن خوابها موسوم به گرمخانه پناه برده‌اند.

دراین برنامه یکی از مهره‌های رژیم به نام ابراهیم رزاقی اعتراف می‌کند که علت بحران بی‌خانمانی و کارتن خوابی از یک طرف فقر مردم، و از طرف دیگر بی‌تفاوتی دولت ضد‌مردمی در این رابطه است: ”خانواده‌ها کمک می‌کنند اما دولت نه، برایش فقیر مهم نیست برایش نداشتن خانه مهم نیست“.
همچنین این مهره رژیم اعتراف می‌کند که برای دولت ضد‌مردمی و مدیران آن بحرانهای اجتماعی از جمله مشکلات کارتون خوابها مهم نیست، مدیران دولت تماماً به فکر درآمد هستند و: ”برای دولت مهم نیست که افراد فقیر هستند، به این فکر نمی‌کند که شش میلیون تومان هم رهن منزل ندارند. الآن هفت میلیون ایرانی هستند که 50 درصد حقوق‌شان را به مسکن می‌دهند“.
حرف نهایی او این است که اقتصاد بیمار و ویران شده، و سیاستهای ضد‌مردمی دولت در زمینه سیاستهای اقتصادی به گونه‌یی است که باعث افزایش بیکاری، فقر و نابرابری می‌شود، و این سیاست‌ها است که بحرانهای اجتماعی نظیر کارتن خوابی را تشدید می‌کند.

روزنامه جهان صنعت نیز در زمینه بی‌خانمان شدن، کارتن خواب شدن و گورخواب شدن مردم فقر زده می‌نویسد: ”رسانه‌ای شدن گورخواب‌ها، قله کوه بزرگی از فقر است که چهره زشت خود را نشان داده است، آنچه در نصیرآباد شهریار، پرده‌برداری شد، همه ابعاد و عوالم فقر نیست“. (جهان صنعت 11 دی)
این روزنامه در زمینه نقش دزدی، اختلاس و حقوقهای نجومی سردمداران و مهره‌های رژیم در به‌وجود آمدن چنین وضعیتی می‌نویسد: ”چهره‌ای از فقر رخ می‌نماید که شاید به ذهن مردم خطور نمی‌کرد. اگر طی همه این سال‌ها به جای سیاه‌چاله اختلاس‌ها و دیگر زد و بند‌های پرابهام و غیرشفاف مالی، پول چند بشکه نفت هزینه ساخت گرمخانه‌های عمومی و دیگر امکانات رفاهی می‌شد، چه‌بسا امروز کارتن‌خوابی و گورخوابی این‌گونه احساسات عمومی را جریحه‌دار نمی‌کرد“.

کیهان خامنه‌ای نیز اعتراف می‌کند که وجود چنین وضعیتی به‌دلیل ”نهادینه کردن فقر، دست به دست کردن ثروت و وام گرفتن ثروت برای کسب کرسی‌های قدرت بود“. (کیهان10 دی95)

به‌رغم این اعترافهای گویا و آشکار در زمینه نقش رژیم آخوندی و دولت ضد‌مردمی در بوجود آمدن چنین شرایطی توسط رسانه‌های حکومتی، باز هم تلاش می‌شود تا نقش حاکمیت و دولت ضد‌مردمی دربوجود آمدن چنین فجایعی انکار شود، و چنین فجایعی را به عوامل فردی نسبت می‌دهند و اعلام می‌کنند کارتن خوابها اختلال روانی دارند، یا معتاد هستند و...

البته در شرایطی هم که افراد کارتن خواب به‌دلیل اعتیاد و اختلال روانی ناشی از فقر و... به کارتن خوابی روی می‌آورند، باز هم ازاهمیت این موضوع کاسته نمی‌شود که علت تمامی بحرانهایی که گریبان مردم را گرفته است چپاول اموال و منابع مردم و سرکوب آنها توسط این نظام ضد‌مردمی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f504604-9b09-47ef-9364-e3eb69a4d5cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات