728 x 90

سوريه,

مولود چاووش اوغلو: مشخص نیست رژیم ایران از تضمین‌ کنندگان آتش‌بس در سوریه باشد

-

مولود چاووش اوغلو
مولود چاووش اوغلو
مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه 9دی95 اعلام کرد: دولت او و روسیه تضمین کننده پایبندی طرف‌های درگیر در جنگ سوریه به آتش‌بس سراسری در آن کشور هستند. وی افزود که نمایندگان "رژیم سوریه" و مخالفان به‌زودی "تحت هدایت ترکیه و روسیه" در مذاکراتی در پایتخت قزاقستان شرکت خواهند کرد.

مولود چاووش اوغلو در مورد نقش رژیم ایران در روند صلح سوریه گفت: "هنوز مشخص نیست که آیا رژیم ایران تضمین کننده پایبندی یکی از گروه‌های درگیر در جنگ داخلی سوریه به آتش‌بس خواهد بود؟".

در مذاکرات ترکیه و روسیه برای برقراری آتش‌بس سراسری در سوریه، دولت ترکیه به‌دلیل نفوذ بر گروه‌های "میانه‌رو" مخالف حکومت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، و روسیه به‌خاطر مشارکت مستقیم در جنگ داخلی سوریه و همچنین نفوذی که بر دولت این کشور دارد توافق آتش‌بس را تضمین کرده‌اند.

جرج صبرا معاون هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه می‌گوید رژیم ایران از برقراری آتش‌بس سراسری در سوریه خرسند نیست. چرا که این رژیم تنها به راه‌حل نظامی معتقد است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b26a9470-d37f-49e8-8024-7b09b493d876"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات