728 x 90

-اعتصاب زندانيان سياسي,

مقاومت در زندان؛ چشم در چشم دشمن

-

مقاومت زندانيان سياسي
مقاومت زندانيان سياسي
درخبرها، اخبار اعتصاب‌غذای زندانیان هم‌چنان مطرح است. موارد اعتصاب‌غذای زندانیان یکی ازشیوه‌های مقاومت زندانیان است که در هفته‌های گذشته با موارد متعددی از آن مواجه بودیم، از جمله:
زندانی سیاسی سعید شیرزاد حدود 20روز است که در اعتصاب‌غذای می‌باشد، سعید شیرزاد از روز 17آذر دست به اعتصاب‌غذا زده است. اعتصاب وی در اعتراض به فشار و سرکوب زندانیان است. این زندانی سیاسی ضمنا در اعتراض لبهایش را هم دوخته است.

آرش صادقی دانشجوی زندانی نیز بیشتر از دو ماه است که در اعتصاب غذاست و وزنش به‌شدت کاهش پیدا کرده و به‌دلیل طولانی بودن مدت اعتصاب غذا، مشکلات و ناراحتیهای متعدد جسمی پیدا کرده است، از جمله با افت شدید فشار خون، مشکلات دستگاه گوارشی و کلیوی، بالا آوردن مقطعی لخته خون، حالت تهوع، تپش قلب و تنگی نفس و ”پوسته پوسته “شدن پوست بدن.

خواسته این زندانی سیاسی آزاد کردن همسرش خانم گلرخ ابراهیمی هست که در واقع رژیم به‌صورت گروگان او را به اسارت گرفته و آرش می‌خواهد که رژیم دست از این گروگانگیری بردارد و همسرش را آزاد کند.

همچنین در زندان تبریز، زندانی سیاسی مرتضی مرادپور بیشتر از دو ماه است که در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد و خواسته‌اش هم این است که از زندان آزاد بشود. چند بار هم شکنجه‌گران خواستند که به وی به‌زور غذا بدهند، یا سرم غذایی وصل کنند که نپذیرفته و گفته است «یا مرگ یا آزادی».

رژیم آخوندی آنچه به‌عنوان جرم برای این زندانی سیاسی مطرح کرده، شرکت در تظاهراتی علیه رژیم در 1خرداد سال 88 بوده، که وی قبل از قیام 88 دستگیر و به سه سال حبس تعزیزی محکوم شده و این محکومیت هم تمام شده است، اما طبق معمول این زندانی سیاسی هم در واقع گروگان رژیم آخوندی برای ایجاد رعب در جامعه است. هفته گذشته شاهد تجمعاتی جلو زندان تبریز از طرف مردم، خانواده و دوستان این زندانی سیاسی بودیم که در سرما و برف برای آزادی مرتضی تجمع کرده بودند.

حتماً اعتصاب غذاهای بیشتری هست از جمله اعتصاب‌غذای محمدعلی طاهری که به سه ماه رسیده و خبرها هم از وخامت حال وی حکایت دارد، همچنین اعتصاب‌غذای زندانی سیاسی علی شریعتی و بهنام موسیوند در زندان اوین وگوهردشت.

لازم به توضیح است که در رابطه با حمایت از زندانیان سیاسی اقداماتی در سطح بین‌المللی صورت گرفته است. به‌طور مشخص مقاومت ایران در سه مؤلفه کار می‌کند، یکی ملاقات با نمایندگان کشورهاست که اخیراً در پارلمان انگلستان و کنگره آمریکا شاهد آن بودیم و مهمتر از همه تلاشهایی است که برای محکومیت رژیم در سازمان ملل و صدور شصت و سومین قطعنامه سازمان ملل در نقض شدید حقوق‌بشر رژیم آخوندی صورت گرفته است.

اینها اقدامات در سطوح بالا وسیاسی است. اما از طرف دیگر فعالیتهای گسترده هواداران مقاومت است که همین روزها در بسیاری از کشورهای جهان فعال هستد و آزادی زندانیان سیاسی را فریاد می‌زنند و رژیم را به‌خاطر جنایاتش محکوم می‌کنند، همچنین صدور اطلاعیه‌های متعدد و مستمری است که برای همین زندانیان از طرف شورای ملی مقاومت داده می‌شود و آخرین آن روز سوم آذر بود. بر اثر همین فعالیتها سازمان عفو بین‌الملل هم تقریباً هفته‌یی یک یا دو اطلاعیه برای نجات جان زندانیان به‌خصوص زندانیان اعتصابی تا به‌حال داده است.

ضمنا لازم به ذکر است که شماری از زندانیان سیاسی در زندانهای اوین و گوهردشت ، رو در روی رژیم کودک کش ولایت‌فقیه، در حمایت از مردم قتل‌عام شده حلب توسط رژیم آخوندی و بشار اسد اطلاعیه‌ای صادر کردند که از جمله در آن نوشتند: «سکوت در برابر جنایت سهیم شدن در آن است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4fce83d-4502-4224-b204-583984af86a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات