728 x 90

کنفرانس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن، شرکت و سخنرانی هیأت کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

کنفرانس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن
کنفرانس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن
به‌دعوت خانم ماریا النا الوردین، رئیس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن، هیأتی از کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران متشکل از الهه ارجمندی، الهام زنجانی و ملیکا ضیایی در کنفرانس بین‌المللی فدراسیون جهانی حقوقدان زن که با حضور حقوقدانان برجستهٴ از کشورهای مختلف در شهر بوئنوس‌آیرس آرژانتین برگزار شد شرکت کرد و به روشنگری پیرامون کارزار دادخواهی شهیدان قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 پرداخت.

در کنفرانس بین‌المللی بوئنوس‌آیرس که طی 4روز در پنل‌های مختلف برگزار شد، حقوقدانان برجستهٴ زن از کشورهای آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، آفریقا و اروپا شرکت داشتند که از جمله عبارت بودند از:
- دکتر ماریا النا الوردین  رئیس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن و رئیس انجمن آرژانتینی زنان حقوقدان

ـ دکتر سوزانا مدینا دو ریزو  رئیس فدراسیون بین‌المللی قضات زن و رئیس انجمن زنان قاضی در آرژانتین

ـ دکتر دومینیک آتیاس  معاون و رئیس کمیتهٴ بین‌المللی کانون وکلای پاریس

ـ دکتر النا هایتون دو نولاسکو  معاون دادگاه عالی آرژانتین

ـ دکتر مابل بیانکو  رئیس بنیاد آموزش و سرمایه‌گذاری برای زنان از آرژانتین

ـ دکتر استر سوزان کارکاسکو  حقوقدان و مشاور بین‌المللی FIFCJ از اسپانیا

ـ ریتا سگاتو  نویسنده و انسان‌شناس از برزیل

در جلسه بوئنوس‌آیرس پیام‌های شخصیت‌های برجسته‌یی از سراسر جهان در همبستگی با کنفرانس قرائت شد که از جمله عبارت بودند از:
هیلاری کلینتون کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب دموکرات، باندانا رانا زن برگزیده سال 2016 توسط سازمان ملل و اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت پیامی به کنفرانس بین‌المللی بوئنوس‌آیرس فرستاد.

در کنفرانس بین‌المللی فدراسیون جهانی حقوقدانان زن، خانم الهه ارجمندی از کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت، در سخنرانی خود ضمن تشریح سرکوب نهادینه، علیه زنان توسط حکومت زن‌ستیز آخوندی، جزییاتی را درباره قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی توسط رژیم تشریح کرد و به سؤالات حضار در این رابطه پاسخ داد. حقوق‌دانان شرکت‌کننده در این جلسه، قتل‌عام 67 را مایهٴ شرم عدالت و دادگستری در دنیای معاصر خواندند و بر لزوم حسابرسی و محاکمه سران رژیم به‌عنوان عاملان و آمران این جنایت علیه بشریت تأکید کردند.

در ادامه کنفرانس بوئنوس آیرس، شخصیت‌های برجسته حقوقی دیگری نیز به سخنرانی پرداختند؛ از جمله:
- دکتر ماریا فرناندا رودریگز رئیس بخش حقوقی در امور انسانی وزارت دادگستری آرژانتین

- ماریا فرناندا لوپز پولیو مسئول بخش ویژه دفاع عمومی اعمال سیستم استراتژیک دفاع قضایی آرژانتین

و شمار دیگری از حقوقدانان برجسته از برزیل، پرو، گواتمالا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و موزامبیک.

این کنفرانس در چهارمین روز خود با سخنرانیهای ماریا فابیانا تونز رئیس کمیسیون زنان پارلمان آرژانتین و دکتر ماریا النا الورین به‌کار خود پایان داد.

هیأت کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت در سفر به بوئنوس‌آیرس همچنین با خانم استلا بارنز دی کارلوتو  رئیس انجمن خانواده شهیدان و مفقودان دیکتاتوری حکومت نظامی سرهنگ‌ها در آرژانتین در محل این انجمن، دیدار و گفتگو کرد.

هیأت مقاومت ایران در این دیدار از فعالیت‌های 39ساله خانم بارنز دی کارلوتو و انجمن او برای محاکمه جنایات صورت‌گرفته توسط دیکتاتوری سرهنگ‌ها در آرژانتین تقدیر کرد.

خانم استلا بارنز دی کارلوتو ضمن ابراز خوشوقتی از ملاقات با هیأت مقاومت، حمایت خود را از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67 اعلام کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b20f1497-7337-4e66-9841-25408346fe17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات