728 x 90

حزب دموكرات كردستان ايران,

تلویزیون الجزیره: رهبران حزب دموکرات کردستان: رژیم ایران در پشت حملات تروریستی

-

انفجار در مقر حزب دموکرات کردستان ایران
انفجار در مقر حزب دموکرات کردستان ایران
تلویزیون الجزیره می‌گوید: رهبران حزب دموکرات کردستان در مورد انفجار تروریستی علیه مقرهای آنها در کردستان عراق، انگشت اتهام را به سوی رژیم ایران نشانه می‌روند. حزب دموکرات این عمل را تروریستی نامید و گفت که رژیم ایران مانند همیشه تلاش می‌کند بر اپوزیسیون کردی خود به هر شیوه، چه سیاسی و چه مسلحانه فشار بیاورد. این انفجار بار دیگر توجهات را به بغرنجی روابط رژیم ایران با کردها در داخل ایران و در کشورهای همجوار جلب می‌کند.

این اولین بار نیست که کردهای ایرانی مورد حملاتی از این قبیل قرار می‌گیرند. کردهای ایرانی مخالف رژیم ایران در مناطق کردستان عراق پناهنده هستند. آنها می‌گویند تروریسم رژیم ایران مقر حزب کردستان را هدف قرار داد. دو انفجار تقریباً همزمان با به‌کار گیری دو موتور سیکلت بمبگذاری شده، کمپ پناهندگان کرد مخالف رژیم ایران را در شهرستان کویسنجق هدف قرار داد. پنج تن از کادرهای حزب و یک مأمور امنیتی محلی به همراه یک کودک در این انفجارها جان باختند.

حزب دموکرات کردستان بلافاصله انگشت اتهام را به سمت رژیم ایران نشانه رفت. این حزب تأکید کرد این انفجارها جدید نیست بلکه در زمره سلسله حملاتی است که رژیم ایران برای تصفیه اپوزیسیون این رژیم با هر شیوه‌ای انجام می‌دهد.

یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان:
«ما شکی نداریم که رژیم ایران این عملیات را انجام داده است. ما تجربه طولانی در رابطه با حملات تروریستی مشابه داریم که رژیم ایران در داخل ایران و در کردستان عراق و حتی در کشورهای اروپایی انجام داده و در پشت آنها قرار دارد».
روشن است که رژیم ایران در زمانهای مختلف، حملاتی را علیه پایگاههای مخالفان کرد در داخل خاک عراق انجام داده است.

نتایج این انفجارها هر چه که باشد تحقیقات آن را روشن می‌کند، اما مسأله کردهای مخالف رژیم ایران مجدداً روی میز آمده است امری که در میان تمرکز بر مسائل کردهای عراق و سوریه و ترکیه در آستانه فراموشی قرار داشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4c91d85-efdf-4570-986e-6acf4962891b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات