728 x 90

سال نو ميلادى - كريسمس,

مراسم عید میلاد مسیح در کلیسای مهد در بیت لحم فلسطین

-

مراسم عشای ربانی در کلیسای مهد
مراسم عشای ربانی در کلیسای مهد
در آستانه برگزاری مراسم عشای ربانی در کلیسای مهد، اسقف اعظم پیر باتیستا پیزابالا، وارد کلیسای مهد در بیت لحم شد. به اعتقاد بسیاری از مسیحیان، کلیسای مهد، زادگاه عیسی مسیح است.

در این مراسم محمود عباس به همراه تعدادی از مقامهای کشورهای خارجی شرکت خواهند داشت. زنان و مردان در فضای باز کلیسا تجمع کردند و به نوای موسیقی گروه هنری ویژه عید میلاد مسیح گوش فرا دادند.
به گزارش تلویزیون فلسطین. محمود عباس رئیس دولت فلسطین که روز شنبه چهارم دی در مراسم جشن میلاد مسیح در بیت لحم شرکت کرده بود، میلاد مسیح را به همه مسیحیان تبریک گفت.
وی همچنین از تمامی کشورهایی که برای تصویب قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف شهرکسازی تلاش کردند قدردانی کرد‎.

خاطر نشان می‌شود در بیت‌المقدس 15هزار مسیحی زندگی می‌کنند. نزدیک به شش هزار نفر از آنها در داخل مناطق شهرک قدیمی و نزدیک به شش هزار نفر دیگر در مناطق بیت حنینا، بیت فاجی و جبل الزیتون زندگی می‌کنند. نزدیک به سه هزار نفر دیگر از آنها در خارج از دیوار جدا کننده کرانه غربی سکونت دارند.

نزدیک به نیمی از مسیحیان بیت‌المقدس مراسم عید میلاد مسیح علیه‌السلام را بر اساس تقویم غربی و نیم دیگر آنها بر اساس تقویم شرقی این مراسم را برگزار می‌کنند.
در بیت‌المقدس 13 کلیسا که متعلق به 13 طایفه است توسط دولت فلسطین به‌رسمیت شناخته شده است. هفتاد کلیسا و دیر نیز در داخل دیوارهای شهرک قدیمی و 60 کلیسا در خارج از آن وجود دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36d63b68-1799-4f8f-816e-e0b5e0beaf1a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات