728 x 90

اخبار يمن,

استمرار نبردها در یمن و ضربات ارتش ملی به شبه‌نظامیان حوثی

-

نبردهای ارتش ملی یمن علیه شبه‌نظامیان حوثی-آرشیو
نبردهای ارتش ملی یمن علیه شبه‌نظامیان حوثی-آرشیو
درگیریها در شهر تعز یمن هم‌چنان ادامه دارد. این شهر اکنون به کانون جنگ با شبه‌نظامیان حوثی و عوامل دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح تبدیل شده است.

درگیریها در اطراف پادگان دفاع هوایی در شمال غربی شهر تعز مجدداً از سرگرفته شده است. شبه‌نظامیان حوثی تلاش کردند در یک حمله گسترده، پادگان مزبور را تصرف کنند. منابعی در صحنه گفتند، نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی تهاجم شبه‌نظامیان را سد کردند و شماری از شبه‌نظامیان حوثی از جمله یکی از سرکردگان آنها به‌نام «کرار» را به هلاکت رساندند. همزمان، ارتش ملی یمن تهاجم خود را به مواضع حوثیها در اطراف پادگان «تشریفات» آغاز کردند.

ارتش ملی یمن با پشتیبانی هوایی ائتلاف عربی بر مسیر اتوبان بین‌المللی میان سعودی و شرق استان صعده، مسلط شد. بنا‌ به گفته منابع نظامی، ارتش ملی همچنین به سمت مرکز شهرستان باقم پیشروی کرد.

شبه‌نظامیان حوثی در این منطقه و در جریان این عملیات، تلفات فراوانی متحمل شده و صفوف نیروهایشان از هم فروپاشید.

یک سرکرده پاسداران رژیم ایران که متخصص امور موشکهای بالستیک بود، به همراه شماری دیگر از فرماندهان شبه‌نظامی حوثی کشته شدند. علاوه بر این دو کارشناس نظامی حزب‌الله لبنان نیز در جریان حملات هوایی ائتلاف کشته شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2300e6f5-2735-44c5-acd5-a2235103212f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات