728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,قتل عام 67,

رئیس مرکز تحقیقات اجتماعی هند قتل‌عام سال ۶۷ را محکوم کرد

-

دکتر رانجانا کوماری، رئیس مرکز تحقیقات اجتماعی هند
دکتر رانجانا کوماری، رئیس مرکز تحقیقات اجتماعی هند
دکتر رانجانا کوماری، رئیس مرکز تحقیقات اجتماعی هند با صدور بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن قتل‌عام سال 67 به سازمان ملل و سازمانهای بین‌المللی برای محاکمه و مجازات مسئولان این قتل‌عام فراخوان داد.

دکتر رانجانا کوماری رئیس مرکز تحقیقات اجتماعی هند، طی بیانیه‌یی قتل‌عام 67 را بدترین جنایت علیه بشریت پس از جنگ جهانی دوم عنوان کرد و خواستار برقراری عدالت برای قربانیان قتل‌عام زندانیان سیاسی و محاکمه و مجازات مسئولان این قتل‌عام شد.

وی نوشت: فریادهای قربانیان قتل‌عام 67 و خانوادهایشان هرگز شنیده نشده و در سکوت باقی مانده است. من از تلاشهایی که برای حسابرسی از مسئولان این قتل‌عام غیرقابل توصیف، صورت می‌گیرد حمایت می‌کنم.

بسیاری از قربانیان که وحشیانه بدار آویخته شدند در زمان دستگیری ۱۵ یا ۱۶ ساله بودند. حتی زنان باردار بیرحمانه اعدام شدند. تمامی آنان در گورهای جمعی و ناشناس دفن گردیدند.

مقاومت ایران برای تعقیب بین‌المللی مسئولان و آمران قتل‌عام ۱۹۸۸ و این جنایت علیه بشریت در ایران فراخوان داده و آنها هم‌چنان بر سرکار هستند و در مسند مقامهای مهم رژیم قرار دارند. بنابراین، از سازمان عفو بین‌الملل و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر می‌خواهم تا فراخوانهای خود را برای محاکمه مسئولان این قتل‌عام تجدید کنند.

با یاد تمام شهدای راه آزادی، تمامی ۳۰هزار شهید قتل اعدام شده در تابستان 67، من از فراخوان خانم مریم رجوی حمایت می‌کنم و از سازمان ملل و دبیرکل سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات درباره این قتل‌عام هستم. و امیدوارم در نهایت عاملان و آمران این جنایت به دست عدالت سپرده شوند.

هر جا که زنان قربانیان خشونت و بی‌عدالتی هستند، (مرکز تحقیقات اجتماعی) در کنارشان قرار دارد و امروز، این مرکز خاطره زنان پایداری که در ۱۹۸۸ اعدام شدند را گرامی می‌دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04847624-23a4-4da9-ba60-01f51fe61535"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات