728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

”منشور ”ی که تمسخر برانگیخت

-

آخوند شیاد حسن روحانی
آخوند شیاد حسن روحانی
دجالگری و هیاهوی جدید آخوند حسن روحانی در زمینه اعلام منشور حقوق شهروندی، از سوی رسانه‌های هر دو باند رژیم با عناوینی از جمله طرحی بی‌فایده، فانتزی، غیرقابل اجرا، کلیاتی بی‌محتوا و... مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

کیهان خامنه‌ای در رد منشور شهروندی می‌نویسد: ”بساط نجومی‌ها، نورچشمی‌ها را جمع کنید، حقوق شهروندی تأمین می‌شود“. (کیهان30آذر95)

اشاره ارگان خامنه‌ای به نجومی‌ها و نورچشمی‌ها فساد مهره‌های باند رفسنجانی- روحانی و مهره‌های دانه درشت دولت روحانی است، که 3000 نفر از آنها حقوق نجومی و حق و حساب دهها و صدها میلیون تومانی می‌گرفته‌اند.

روزنامه جوان ارگان بسیج نیز دست آوردهای دولت روحانی در زمینه گسترش فقر، بیکاری، حاشیه نشینی، بیکاری جوانان و... را ردیف کرده و در ادامه می‌نویسد: ”رئیس محترم جمهور دیروز از منشوری رونمایی کرد که سر تا ته آن عوام‌گرایانه و فرافکنی بود... “ (جوان 30آذر95)

فضاحت این به‌اصطلاح منشور شهروندی آن‌قدر عیان است که حتی صدای رسانه‌های همنوا و حامی باند رفسنجانی- روحانی و دولت روحانی را نیز درآورده است.

از نظر مقاله‌نویس روزنامه ابتکار اساساً مشخص نیست تنظیم چنین منشوری در حوزه اختیارات یا وظایف قوه مجریه است و: ”آیا این منشور باید در بدنه دولت تنظیم شده و در اختیار نهادها و سازمانهای عمومی قرار گیرد؟ به نظر می‌رسد در این موضوع نیز ـ چون بسیاری از امور دیگر ـ شکل و فرم ارائه با روندهای معمول در بسیاری از نقاط جهان تعارضات آشکاری وجود دارد“.

این روزنامه زیرآب تحقق آن را نیز می‌زند و می‌نویسد: ”نکته دیگر در خصوص این مسأله، امکان تحقق یا عدم تحقق بندهای مختلف همین منشور است. پرسش اساسی در این حوزه شاید در تعریف کاربست اصلی و امکان اجرای مفاد چنین منشوری است و...“ (ابتکار30آذر95)

نویسنده مقاله روزنامه اعتماد آن را فانتزی می‌داند زیرا: ”غیر از جلب‌توجه، نتیجه دیگری ندارد. چون این منشور فاقد ضمانت اجراست“روزنامه آرمان در زمینه کلی گویی روحانی در منشور کذایی و بی‌فایده بودن آن می‌نویسد: ”حقوق شهروندی به تنهایی دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید مکانیسم اجرایی مقتدری برای آن تعریف و به شکل قانونی بدون کلی گویی درآید“. (اعتماد 30آذر95)

صرف نظر از واکنش رسانه‌های رژیم به منشور مسخره روحانی، جالب این‌جا است که این اقدام در ماههای پایانی ریاست‌جمهوری او انجام می‌گیرد، در حالی که آن را در سال 92 و در جریان تبلیغات خیمه‌شب بازی انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم عرضه کرده بود. اکنون این رسانه‌های رژیم است که پته این اقدام دجالگرانه روحانی را روی آب انداخته‌اند،

آش این فضاحت روحانی آن‌قدر شور است که رسانه‌های رژیم و به‌خصوص رسانه‌های حامی دولت او نیز نمی‌توانند از این فضاحت فاصله نگیرند.

واقعیت این است به فرض این‌که رسانه‌های حکومتی نیز منشور کذایی را زیرعلامت سؤال نمی‌بردند و حتی آن را نیز حلوا حلوا می‌کردند، منشور حقوق شهروندی این شیخک شیاد، برآمده از قوانین همین نظام سرکوب و غارتگر است. قانونی که حقوقهای نجومی در آن مشروع است و... روحانی شیاد جا به جای این منشور نوشته است مطابق قانون و بر اساس قوانین موجود و... اگر قرار بود همین قوانینی که بوده، مستند این منشور باشد، خوب سالهاست که رژیم آخوندی با همین قوانین می‌کشد و به بند می‌کشد و غارت می‌کند، دیگر چه نیازی به منشور جدید.

این‌جاست که دم خروس قصد و غرض شیخک شیاد بیرون می‌زند که اینها تنها بازی با کلمات در جنگ و جدال درونی باندهای رژیم برای کسب قدرت است و مردم مانند بیش از سه دهه گذشته محلی از اعراب ندارند.

بنابراین شیادی جدید روحانی تحت عنوان اعلام منشور حقوق شهروندی، مانند سایر شیادی‌ها و اقدامات پوشالی او، نه تنها کسی را نمی‌فریبد بلکه بیش از پیش اسباب تمسخر مردم را فراهم می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eed10325-af40-4953-bd77-4894960d12e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات