728 x 90

دونالد ترامپ، پیتر ناوارو را برای شورای تجارت ملی کاخ سفید انتخاب کرد

بالا رفتن قیمت دلار
بالا رفتن قیمت دلار
روز چهارشنبه اول دیماه 95 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، پیتر ناوارو، یک اقتصاددان منتقد سیاستهای چین را برای هدایت «شورای تجارت ملی کاخ سفید» برگزیده‌است.

معرفی ناوارو برای ریاست یک شورای مهم اقتصادی در کاخ سفید، پس از آن صورت می‌گیرد که ترامپ و مقامهای پکن، طی هفته‌های گذشته، مجموعه‌یی از انتقادها و اعتراضات علیه یکدیگر را مطرح کرده‌اند.

پیتر ناوارو، استاد دانشگاه کالیفرنیا، و مشاور نامزد حزب جمهوریخواه در کارزار انتخاباتی، نویسنده چندین کتاب، از جلمه «مرگ به‌وسیله چین: چگونه آمریکا پایگاه تولیدی خود را از دست داد» است.

هیأت دولت انتقالی در بیانیه‌یی در مورد این اقتصاددان می‌گوید ناوارو «به توسعه سیاستهای بازرگانی، که کسری تجاری را کاهش داده و رشد را افزایش می‌دهد کمک می‌کند تا فرصت‌های کاری از مرزها خارج نشوند».

انتخاب یک چهره اقتصادی منتقد چین، تازه‌ترین گام رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، در عرصه رقابت با چین برآورد می‌شود.

ترامپ، بارها از سیاستهای اقتصادی چین انتقاد کرده‌ است.

دونالد ترامپ در آذر ماه گفته بود: «دوست ندارد چین به او امر و نهی کند».
او همچنین افزوده بود: «من نمی‌دانم چرا ما باید به سیاست چین یکپارچه پایبند باشیم، مگر این‌که با چین بر سر مسائل دیگر، از جمله تجارت، به توافق برسیم».

ایالات متحده بزرگ‌ترین اقتصاد جهان و چین، دومین اقتصاد گسترده جهان به‌شمار می‌روند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ceef3f7-7b2e-469b-8a59-0cca835ed7df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات