728 x 90

سوريه,

آسوشیتدپرس: روسیه، فرانسه و سازمان ملل حول سوریه مصالحه کردند

-

شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد
آسوشیتدپرس روز یکشنبه29آذر 95 درباره جلسه شورای امنیت در مورد سوریه گزارش داد: «روسیه و فرانسه روی یک مصالحه بر سر قطعنامه سازمان ملل‌متحد جهت استقرار ناظران سازمان ملل به شرق حلب، توافق کردند تا تخلیه امن و غذارسانی و کمکهای انسانی را تضمین کنند.

فرانسوا دلاتره سفیر فرانسه در سازمان ملل‌متحد به‌دنبال 3ساعت جلسه یکشنبه شورای امنیت پشت درهای بسته به خبرنگاران گفت شورای امنیت روی قطعنامه مصالحه ساعت 1500روز دوشنبه 29آذر رأی‌گیری خواهد کرد.
وی گفت برخی کشورها می‌خواهند مراتب را شبانه به پایتخت هایشان گزارش کنند و امیدواریم رأی مثبتی داشته باشیم. دلاتره افزود با این‌حال در این مرحله هنوز محتاط است.

دلاتره گفت تأیید این قطعنامه به ما به‌طور جمعی این ابزار را می‌دهد تا از یک وضعیت که بعد از عملیات نظامی عمده، نیروها شامل شبه‌نظامیان دست به جنایات کلان می‌زنند اجتناب شود.
وی افزود این قطعنامه همچنین به ما این وزن و بار را می‌دهد که تلاش کنیم راه را برای یک آتش‌بس گسترده‌تر و در جهت مذاکرات سیاسی باز کنیم.
ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل‌متحد گفت فکر می‌کنم ما زمان خوبی برای کار روی این مسأله گذاشتیم و فکر کنم متن خوبی داشته باشیم و فردا رأی می‌دهیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/957ca0ef-0035-42a1-8c96-4079a5e58e1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات