728 x 90

اخاذى از مردم,بحران اقتصادى ايران,بحرانهاى اجتماعى,

جهان صنعت: فرستادن کودکان برای جمع‌آوری زباله به داخل سطلهای زباله، توسط پیمانکاران شهرداری تهران!

-

حقوق کودکان کار در زباله های شهرداری تهران
حقوق کودکان کار در زباله های شهرداری تهران
روزنامه حکومتی جهان صنعت 25آذر95 در مطلبی تحت عنوان «آسیب‌شناسی حذف کودکان کار از خیابان» اعترافهای قابل توجهی در سودجویی نهادهای رژیم از کودکان کار دارد.

این روزنامه ابتدا می‌نویسد: «بعد از تلاش‌ شهرداری برای پاک کردن صورت مسأله علل وجود کارتن‌خواب‌ها، دستفروشان و متکدیان و... نوبت به کودکان کار خیابان رسیده است. ظاهراً آراستن مبلمان شهری با چنین میانبرهایی تبدیل به عادت مسئولان شهر شده است و به جای حل مسأله به برخوردهای غیر‌اصولی و آسیب‌زا روی آورده‌اند.»

این روزنامه حکومتی سپس به سودجویی شهرداری تهران از کودکان کار پرداخته و می‌نویسد: «پیمانکاران شهرداری تهران کودکان بی‌سرپرست را برای جمع‌آوری زباله و ضایعات، تمام قد، به داخل سطل‌های زباله می‌فرستند و در محل شهرداری و خوابگاههای عمومی غیر‌بهداشتی با شرایط اسف‌بار نگهداری می‌کنند. در شرایطی که افراد سودجو بیخ گوش آقایان در حال بهره‌کشی از کودکان هستند و همه سکوت می‌کنند انتظار این تغییر مسیر هم نا به جا نبود‌ چرا‌ که در سال‌های گذشته، شهرداری تهران بدون حل ریشه‌یی مسایل، سعی در پنهان کردن مقوله‌های اینچنینی داشته است.»

این روزنامه سپس از قول ان جی اوهای حامی کودک به رقم تکاندهنده 7 میلیون کودک کار در کشور اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «بر اساس آمار رسمی مرکز پژوهش‌های مجلس، نزدیک به چهار میلیون کودک بازمانده از تحصیل در کشور به‌سر می‌برند. از سویی دیگر تعداد بسیار زیاد کودکان مهاجر و ایرانی فاقد شناسنامه در آمار رسمی لحاظ نشده است، حال این سؤال پیش می‌آید که جمعیت تقریباً چهار میلیونی کودکان بازمانده از تحصیل اگر کار نمی‌کنند، پس چه می‌کنند؟».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f67c3d5-4352-4c67-bbcd-22d6757674b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات