728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,برجام، زهرخواران رژيم,

جان کری: تمدید تحریمها علیه رژیم ایران با تعهدات آمریکا در برجام سازگار است

-

جان کری وزیر خارجه امریکا
جان کری وزیر خارجه امریکا
جان کری وزیر خارجه آمریکا تمدید تحریمها علیه رژیم ایران را با تعهدات آمریکا در برجام سازگار دانست و گفت: «این قانون کاملاً با تعهدات آمریکا در توافق هسته‌یی موسوم به برجام سازگار است». وی روز پنجشنبه25اذر 95 طی بیانیه‌یی گفت: «بدون وجود این قانون نیز ایالات متحده هم‌چنان قادر به آگاهی از هر گونه نقض برجام توسط رژیم ایران و یا در صورت لزوم بازگرداندن تحریمها بود».

خاطرنشان می‌شود تمدید تحریم ده ساله رژیم ایران که توسط کنگره تصویب شده بود، روز پنجشنبه 25آذر بدون امضای باراک اوباما به قانون تبدیل شد.

قانون تمدید تحریم رژیم ایران، مصوبه‌یی است که سال ۱۹۹۶ علیه رژیم ایران و لیبی به‌خاطر نقش آنها در فعالیتهای تروریستی توسط کنگره آمریکا تصویب شد و توسط بیل کلینتون رئیس جمهوری وقت امضا شد.
این قانون در سال ۲۰۰۶ به ISA یا Iran Sanctions Act تغییر نام داد چون با تعهدات بین‌المللی لیبی، نام این کشور از قانون حذف شد. از آن زمان قانون تحریمهای رژیم ایران به‌طور مداوم تمدید شده است.

بر اساس این قانون صادرات و واردات بانکهای آمریکایی با رژیم ایران ممنوع است. همچنین هر گونه وام یا اعتبار بیش از ۱۰ میلیون دلار در دوره یک ساله با رژیم ایران ممنوع است. بر اساس این قانون شرکتهایی که در یک سال بیش از چهل میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کنند، از داد و ستد با دولت آمریکا محروم خواهند شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b321572b-2081-4e04-85e6-209824206f9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات