728 x 90

گزیده روزنامه ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز ۲۲آذر ۹۵

-

نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
عنوان مشترک روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه 22آذر، اظهارات مداخله جویانهٴ خامنه‌ای در دیدار با مزودران عراقی‌اش است:

شرق: خامنه‌ای: حشدالشعبی باید حمایت و تقویت شود

کاروکارگر: رهبر انقلاب در دیدار عمار تحکیم و هیأت همراه: هیچ‌گاه نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کرد

تیتر اول روزنامه‌های باند خامنه‌ای انعکاس حمله سهم خواهانهٴ ارگان پاسداران موسوم به قرارگاه خاتم‌الانبیا، به حسن روحانی است:

جوان: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانیبا: رئیس جمهوری قرار خرید کشتی از کره را لغو کند، بی‌اعتنایی به توان داخلی خیانت است

کیهان: فرمانده قرار خاتم‌الانبیا: ساخت 10فروند کشتی، خودمان می‌توانیم، به کره‌ایها ندهید

روزنامه‌های باند خامنه‌ای، سهم‌خواهی پاسداران از دولت حسن روحانی را با «نفوذ» و «خیانت» به یک جنگ سیاسی بالغ کرده‌اند، به دو نمونه در کیهان خامنه‌ای نگاه می‌کنیم:

کیهان: یادداشت روز؛ حسین شریعتمداری: در حالی که عدم اشتغال به اذعان رئیس‌جمهور محترم یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که مردم با آن روبه‌رو هستند، جریان یاد شده با خیال راحت و به‌گونه‌یی که انگار چنین مشکلی وجود خارجی ندارد، اصرار دارد که تمامی پروژه‌ها و پیمانها و سفارشات ریز و درشت را به خارجی‌ها بسپارد. کترینگ قطارهای مسافربری (تهیه غذا برای مسافران) را به یک شرکت اتریشی واگذار می‌کند، ساخت آزاد راه شمال را با تأکید بر معماری اسلامی! به یک شرکت ایتالیایی می‌سپارد، با انعقاد قراردادهای کلان، شرکت خودروسازی پژو سیتروئن را که در حال ورشکستگی بود نجات می‌دهد و کارکنان اعتصابی آن را به کار بازمی‌گرداند. در حالی که کارخانجات کشتی‌سازی کشورمان با تخصص برجسته و تجربه مثال‌زدنی در حال ورشکستگی است، سفارش ساخت 10 کشتی را به کره‌جنوبی می‌دهد. دیروز فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) که از عقد این قرارداد به‌شدت متعجب شده بود، از رئیس‌جمهور خواست که این قرارداد را لغو کند... جریان خزنده با افزایش عمدی مشکلات تلاش می‌کند مردم را به این تصور و تلقی برساند که همه راه‌ها به روی آنان بسته است و آینده‌ای تاریک و آکنده از مشکلات پی‌در‌پی در انتظار آنهاست. یعنی دقیقا، چیزی شبیه همان غرق مصنوعی! در این حالت است که تسلیم در مقابل آمریکا و تن‌دادن به خواسته‌های دشمن را به‌عنوان «کلید» این قفل بسته معرفی می‌کند! به بیان دیگر، همه مشکلات را ناشی از اصرار و پافشاری ملت و نظام بر اصول و مبانی اسلام و انقلاب قلمداد می‌کند و البته فقط آن بخش از اصول و مبانی که مانع غارتگری حریف و باعث ذلت‌ و بردگی ملت است و نه اصول و مبانی دیگری که با سلطه دشمن کاری ندارد... تمامی شواهد و قرائن موجود که به برخی از آنها اشاره کردیم از توطئه جدیدی خبر می‌دهد که وطن‌فروشی گویاترین واژه برای معرفی آن است.

کیهان: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان این‌که بی‌اعتنایی به توان داخلی خیانت است، گفت: رئیس‌جمهور باید قرارداد ساخت ۱۰ فروند کشتی با کشور کره جنوبی را لغو کند که اگر این کار صورت نگیرد دیگر نمی‌توان به شعارها و حرف‌ها اعتماد کرد... زنگ خطر وقتی به صدا در می‌آید که با وجود میلیونها جوان تحصیل‌کرده یا جویای کار، دولت همه ظرفیت‌های داخلی را به دشمنان قسم خورده ایران پیشکش می‌کند! حتی ظرفیتهایی که ایران در آن سرآمد و زبانزد است! از آشپزی برای قطار‌های مسافر‌بری که به اتریشی‌ها واگذار شد تا طراحی معماری اسلامی آزاد راه تهران شمال که به ایتالیایی‌ها واگذار شد!... به‌نظر می‌رسد جماعتی در داخل، عامدانه درصدد تشدید فشار‌های اقتصادی به مردم هستند تا بر اساس آن کشور و مردم را به مرز تسلیم در برابر خواست اربابان خود برسانند. این را می‌توان از مغفول ماندن ظرفیت‌های داخلی و گدایی از دشمنان به خوبی ملاحظه کرد.

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع حملاتشان را حول برجام به باند رقیب در حالی ادامه داده‌اند که این حملات بیشتر انعکاس وحشت آنان از تحولات جدید جهانی و منطقه‌یی است:

رسالت: تحریمها از اعلام قطع رابطه آمریکا با ایران در اوایل انقلاب به بهانه تسخیر لانه جاسوسی شروع می‌شود تا الآن که بهانه هسته‌ای، موشکی، حقوق‌بشر، حمایت از تروریسم به‌عنوان چهار اتهام دولت جمهوری اسلامی تکرار ملال‌آور مواضع وزارت‌خارجه سیا و وزارت دفاع آمریکاست.
آمریکایی‌ها برای وضع این تحریمها بیش از 30سال است زحمت کشیده‌اند برای دو خط توافق برجام نمی‌آیند زحمات 30ساله خود را بر باد دهند. اگر دستگاه دیپلوماسی کشور یک مقدار هوش دیپلوماتیک داشتند باید قبل از مذاکرات، حین مذاکرات و بعد از آن متوجه این واقعیت می‌شدند... این‌که ما بیاییم بگوییم "تصویب" تمدید تحریمها یک چیز است، "امضای" اوباما چیز دیگر و از همه مهم‌تر "اجرای" آن مقوله‌ای دیگر است نوعی گول مالی کردن واقعیت حفظ معماری تحریمها توسط آمریکایی‌هاست.
غفلت دستگاه دیپلوماسی از این هشدار ما را به کژراهه‌هایی کشاند که اکنون گرفتار آن هستیم. اوباما از اول گفته بود؛ " تحریم‌هایی که مربوط به حمایت ایران از تروریسم، برنامه موشک‌های بالستیک و نقض حقوق‌بشر است را حفظ می‌کنیم." ... چرا با این همه صراحت آمریکا برخی هم‌چنان "برجام" را آفتاب تابان و فتح‌الفتوح می‌دانستند و انتظار معجزه حل همه مشکلات کشور از آن را داشتند. از همه مهم‌تر تعجیل در رسیدن به توافق و تعجیل در عمل یک سویه به تعهدات از طرف ایران داشتند... چرا خطوط قرمز نظام رعایت نشد. به‌طوری که رهبر معظم انقلاب اول فروردین همین سال در حرم رضوی فرمودند: "در مواردی وزیر محترم خارجه به من گفت ما نتوانستیم برخی خطوط قرمز را حفظ کنیم."
چرا این‌قدر عجله برای امضای توافق به خرج دادید در حالی که ابهامات زیادی در متن و فرا متن توافق وجود داشت امروز برای توجیه ناکامی در اجرای توافق رئیس‌جمهور محترم در روز دانشجو می‌گوید: "هدف برجام این بود که به دنیا بگوییم آمریکا و صهیونیسم دروغ می‌گویند" ! واقعاً هدف برجام و هزینه‌های مادی و معنوی‌ای که بر کشور تحمیل کرد برای اثبات دروغگویی آمریکا و صهیونیسم بود؟!

جوان: ۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.60 تومان هدیه ایران به آمریکا پس از نقض برجام!

جوان: می‌توان انتشار رسمی خبر امضای خرید 80 فروند هواپیما از ایالات‌متحده را نقض تمامی ادعاهای دولتمردان در موضوع ارائه واکنشی مناسب به بدعهدی آمریکایی‌ها دانست، چرا که نه تنها هیچ واکنش رسمی به نقض‌عهد آمریکایی‌ها توسط دولت صورت نگرفت بلکه با امضای این قرارداد باید در آینده نزدیک شاهد سرازیر شدن دارایی‌های ایران به جیب یکی از کمپانی‌های بحران‌زده آمریکایی باشیم... نکته مهمی که در پس این قرارداد وجود دارد، مبهم بودن سرنوشت اجرایی آن است چرا که حدود یک ماه قبل بود که مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن فروش هواپیمای مسافربری به ایران را ممنوع می‌کند. این طرح با 243 رأی موافق در برابر 174 رأی مخالف تصویب شد و بر اساس آن قانونگذاران آمریکایی وزارت خزانه‌داری این کشور را از صدور مجوز به بانکهای‌ آمریکایی برای تأمین مالی خرید هواپیما توسط ایران منع می‌کند.

در روزنامه‌های باند هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی خرید هواپیما از آمریکا به‌مثابه یک گشایش سیاسی تبلیغ شده است:

آرمان: قرار داد ایران با غول هواپیما سازی امضا شد توافق نهایی خرید 80بوئینگ

اعتماد: بوئینگ در آشیانه تهران، جزییات قرار داد: ارزش دلاری: 16میلیارد و 600میلیون، بازه زمانی: تحویل در 10سال، گزارش دیپلماسی: پیام سیاسی این قرار داد برای برجام چیست؟ علی خرم: راه پاره کردن برجام بسته شد

اسرار: برگی دیگر از ثمرات برجام؛ آسمان ایران میزبان ایران، میزبان 80فروند هواپیمای بوئینگ

فساد موضوع مشترک روزنامه‌های هر دو باند حاکم برای تهاجم به باند رقیب است، روزنامه‌های باند رفسنجانی، به‌دنبال شرکای بابک زنجانی در باند ولی‌فقیه ارتجاع هستند:

آرمان: آنچه در ارتباط با بابک زنجانی در جامعه وجود دارد، تردیدی است که آیا وی، نخستین فرد بوده یا آخرین نفری خواهد بود که چنین پرونده‌یی دارد. نباید از نظر دور داشت که چنین افرادی می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند چرا که اگر اقتصاد جامعه دچار مشکل شود، متعاقب آن مسائل اجتماعی و بسیاری از مسائل دیگر را به همراه خواهد آورد. در حال حاضر مشکلی که وجود دارد این است که مردم چه نگاهی به حکم صادر شده برای بابک زنجانی دارند. همزمان با بابک زنجانی، اشخاص دیگری نیز بوده‌اند اما چطور است که صحبتی از آنها نیست. اعدام مشکلی را حل نخواهد کرد و باید بررسی کرد که چرا این فرصتها ایجاد شده که امثال زنجانی‌ها بتوانند پولشویی کرده و چنین اعمالی را انجام دهند... چندین سال است که قانون پولشویی در کشور تصویب شده اما از ابتدای تصویب این قانون تا به امروز هیچ فردی تحت این قانون مجازات نشده است. سالیان سال است قوانین وجود دارد اما آنهایی که حیف و میل‌های طولانی می‌کنند پاسخگو نیستند و به عبارتی دارای حاشیه امن هستند. بابک زنجانی با گرو نگه‌داشتن پول‌ها درصدد بود برای خود حاشیه امن ایجاد کند که این مهم برای وی صورت نپذیرفت.

ابتکار: شهروندان ایرانی شاهد دوگانه‌های عجیب در پرونده‌های فساد هستند. دوگانه املاک نجومی در برابر حقوق‌های نجومی که دومی از سوی اصلاح‌طلبان باز شد تا آسیب پرونده حقوق‌های نجومی را کاهش دهد. اتهام فساد 8هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان در برابر پرونده فساد 8هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی قرار دارد تا توازن برقرار شود. داستان اثبات نشده حسابهای قوه قضاییه نیز در همین مسیر شاید قابل اثبات باشد.
واقعیت تلخ این است که مبارزه با فساد اقتصادی دست‌کم در چند سال تازه سپری شده به‌دلیل این‌که از سوی افراطیون منتقد دولت مخدوش شده و هم‌چون آوار بر ذهن شهروندان فرود آمده است، به مرور اثرگذاری‌اش را از دست می‌دهد.

روزنامه‌های باند علی خامنه‌ای روی چپاولهای دولتی و رانتی باند رقیب دست گذاشته‌اند:

جوان: فرمان رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اجازه ورود بانکها به بازار سیاه ارز نشانه‌ای جدی است که دیگر نمی‌توان به نرخ‌های پایین‌تر از 3هزار و 500 تومان برای هر دلار فکر کرد... این مصوبه بار دیگر نشان داد سیف نه به‌عنوان رئیس کل بانک مرکزی بلکه به‌عنوان نماینده بانکهای شبه‌خصوصی بیش از هر چیز دغدغه کسب درآمد بانکها را دارد. بنا‌به گفته وی ورود بانکها به بازار ارز آزاد موجب افزایش درآمد بانکها می‌شود...
رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر تأکید کرده که هیچ محدودیت ارزی نداریم و با ابلاغ بخشنامه، بانکها مجاز هستند فعالیت ارزی بر اساس ارز آزاد داشته باشند، این به‌معنای توسعه روابط کارگزاری بانکها با سایر بانکهای خارجی است

سایر عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه بازتاب سایر بحرانهای رژیم است:

آرمان: یارانه‌هایی که مردان روستا ها را خانه‌نشین کرد، خزان روستا با تصمیمات دولت بهار

آفتاب یزد: وزیر دادگستری اعلام کرد: برخی فسادها را اعلام نمی‌کنیم تا برای مردم بحران ایجاد نشود

ابرار: پزشکیان: با عوض کردن مسئولان مشکلات کشور حل نشده است

اعتماد: نتایج یک پژوهش دانشجویی درباره ازدواج کودکان نشان داد؛ 17درصد ازدواج ها زیر 18سالگی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fc9711d-d883-45ae-b909-bfa5ccff129f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات