728 x 90

روابط ایران انگلیس,

طرح کاهش روابط دیپلوماتیک رژیم با انگلستان در مجلس ارتجاع

-

واکنش مجلس ارتجاع به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس
واکنش مجلس ارتجاع به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس
حسینعلی حاجی دلیگانی یک عضو مجلس ارتجاع از تقدیم طرح کاهش روابط دیپلوماتیک با انگلستان به هیأت‌رئیسه مجلس رژیم خبر داد.

به گزارش رسانه‌های حکومتی این طرح روز یکشنبه 21 آذر به هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع تقدیم شده است.

این عضو مجلس ارتجاع گفت: «با توجه به اظهارات مداخله‌جویانه نخست‌وزیر انگلستان در شورای همکاری خلیج‌فارس در مورد جمهوری اسلامی، طرح کاهش روابط دیپلوماتیک با انگلستان توسط نمایندگان تهیه و به هیأت‌رئیسه مجلس تقدیم شد». وی افزود: «بر اساس این طرح وزارت امور خارجه مکلف است، ظرف مدت 2 هفته روابط سیاسی خود را با دولت انگلستان به سطح کاردار تنزل دهد و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز به حداقل ممکن برساند».
وی افزود: «این طرح در روزهای آینده با ارجاع به کمیسیون مربوطه در روند جاری مجلس قرار می‌گیرد».

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم روز یکشنبه با عنوان ”واکنش مجلس به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس؛ کاهش روابط دیپلوماتیک با انگلیس کلید خورد“این خبر را مخابره کرد.

خاطرنشان می‌شود ترزامی، نخست‌وزیر انگلستان، روز چهارشنبه ۱۷ آذر که در اجلاس شورای همکاری خلیج‌فارس در منامه شرکت کرده بود، خطاب به آنها گفت: «انگلستان به این کشورها کمک می‌کند تا در برابر اقدامات رژیم ایران در منطقه بایستند».

وی افزود: «می‌خواهم به شما اطمینان دهم که من نسبت به تهدیدهایی که رژیم ایران متوجه خلیج‌فارس و در سراسر خاورمیانه کرده است، آگاه هستم».

ترزامی‌ تأکید کرد: «ما باید... با همکاری یکدیگر در برابر اقدامات ستیزه‌جویانه رژیم ایران در منطقه بایستیم».

وزارت خارجه رژیم آخوندی نیز روز شنبه 20 آذر سفیر انگلستان در تهران را احضار کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی گفت: در پی اظهارات مداخله‌جویانه 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس در نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس، 'نیکلاس هاپتون' سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی به اظهارات نسجیده نخست‌وزیر آن کشور، توسط معاون مدیرکل غرب اروپا به وی ابلاغ شد.

همچنین پیش از احضار سفیر انگلستان در تهران اسحاق جهانگیری معاون اول آخوند روحانی نیز به اظهارات نخست‌وزیر انگلستان واکنش نشان داده و گفته بود'دشمنان ما فکر می‌کنند که با فشار آوردن به ایران می‌توانند ایران را دچار درگیری کنند. مثلاً در کشور عربی حاشیه‌نشین خلیج‌فارس نخست‌وزیر بریتانیایی دعوت می‌شود تا در جلسه‌یی علیه ایران صحبت کند. این کارها تحقیر خود آن کشورهاست. ما کشور بزرگ منطقه هستیم. آیا با چنین صحبتهایی می‌توانید حریف ایران شوید؟ '

روز جمعه هم آخوند احمد خاتمی امام جمعه موقت رژیم در تهران در جمعه‌بازار این هفته در روز جمعه 19 آذر با حمله به انگلستان گفت: «یک کلمه هم از روباه پیر انگلیس بگم، اخیر یک اراجیفی در سی و هفتمین نشست شورای همکاری خلیج‌فارس سخن از خطر ایران گفته و سخن از مقاومت در برابر ایران گفته و این حرفها، حرفهای بسیار کهنه‌ ای است و گفتن این حرفها برای انگلیسی که سیاه‌ترین پرونده رو در کشور ما داره، خروجی‌ اش فقط و فقط یک کلمه است، مرگ بر انگلیس».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27a697ff-34f9-41c7-a43e-3fdf800b1a61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات