728 x 90

پناهجويان و آوارگان,

معاهده دوبلین در مورد یونان به اجرا درخواهد آمد

-

طی سال گذشته دهها هزار مهاجر از آفریقا به سوی اروپا مهاجرت کرده اند
طی سال گذشته دهها هزار مهاجر از آفریقا به سوی اروپا مهاجرت کرده اند
کمیسیون اروپا که در حکم هیأت دولت اتحادیه اروپاست، روز پنجشنبه اعلام کرد معاهده دوبلین را در مورد یونان به اجرا در خواهد آورد. بر اساس این معاهده، پناهجو موظف است درخواست پناهندگی خود را در نخستین کشوری که وارد خاک آن می‌شود ارائه کند، و کشور میزبان هم وظیفه دارد تقاضای مطرح شده را بررسی کند. طبق این قانون اگر پناهجو در کشور دیگری تقاضای پناهندگی بکند به کشور اول بازگردانده می‌شود.

کمیسیون اروپا اعلام کرد از ماه مارس سال آینده پناهجویانی که از یونان وارد دیگر کشورهای اروپایی می‌شوند به یونان مسترد خواهند شد. در سالهای اخیر به‌دلیل مشکلات یونان معاهده دوبلین در مورد این کشور اجرا نمی‌شد. کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد تا سپتامبر سال 2017 میلادی 160هزار پناهجوی ساکن یونان و ایتالیا به دیگر کشورها فرستاده می‌شوند.

کمیسر پناهندگی و مهاجرت کمیسیون اروپا گفت توافق اتحادیه اروپا و ترکیه با موفقیت در حال اجرا است. به‌طور میانگین کمتر از 80نفر روزانه وارد خاک اروپا می‌شوند و ما می‌خواهیم آمار پناهجویانی که بازگردانده می‌شوند هم افزایش یابد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7173ddf3-636c-484b-9255-24a17ef6233b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات