728 x 90

قتل عام 67,اعدام جوانان,

موج اعدامها در ایران و سیاست اتحادیه اروپا، کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر

-

کنفرانس بین‌المللی بروکسل با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت
کنفرانس بین‌المللی بروکسل با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت
فراخوانهای کنفرانس بین‌المللی بروکسل به توقف اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ایران - محاکمه عاملان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال67

جولیو ترتزی – وزیر خارجه پیشین ایتالیا
خانم رئیس، با تشکر، با تشکر فراوان خانم مک‌اینتایر، با تشکر از خانم رجوی بابت این افتخار که در کنار شما در این طرف میز باشم. همچنین حضور در چنین جمعی از نمایندگان پارلمان اروپا شایان تبریک بزرگی است. تبریک بابت سازماندهی این جلسه، چرا که ما در یک شرایط تاریخی هستیم که به‌صورت بسیار سریع در حال توسعه است. ما شاهد تغییرات فضای سیاسی سریعی در آن طرف اقیانوس اطلس هستیم.

در واقع بعد از امضای برجام و به‌دنبال آن قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل متحد، صدها مؤسسه اروپایی، کشورهای عضو، شرکتها، سازمانهای غیردولتی، بانکهای فکری و افراد مختلف در رقابت بی‌سابقه‌یی در برقراری ارتباط با ایران بوده‌اند.
این اعمال در واقع باعث تشویق بسیار ملایان شده است. این باعث تقویت عزم آنها برای گسترش سلطه رژیم ایران در منطقه و همچنین سرکوب همه نوع اعتراض در داخل کشور شده، و این‌که این اعمال کاملاً از جانب طرف حسابهای اروپایی آنها قابل‌قبول است.

بنابراین، این گفتگو می‌تواند به‌صورت خلاصه این موضوع را طرح کند، و تاکنون به نحو مهمی هم طرح شده که چه اقدامات عملی توسط همه مؤسسات اروپایی باید در قبالـ رژیم ایران اتخاذ شود، یعنی تأکید بر حقوق‌بشر و آزادیهای بنیادین، و یک مسأله بسیار مهم که در همه توافقنامه‌های تجاری و همکاری با رژیم ایران باید قید شود، ماده‌یی پیرامون حقوق‌بشر و تأکید بر حقوق‌بشر به‌عنوان امری حیاتی در روابط رژیم ایران با اتحادیه اروپا است.
باید به یک مورد از جانب محمد جواد لاریجانی، رئیس شورای حقوق‌بشر دادگستری ایران تأکید شود که گفت، «اگر اتحادیه اروپا قصد دارد روابط نزدیکی با فعالان حقوق‌بشر برقرار کند تا آنها بتوانند روند اجراء حقوق‌بشر را تضمین کنند، آنها باید بدانند دستگاه دادگستری در ایران اکیداً اجازه نخواهد داد چنین لانه‌یی از فساد در ایران تشکیل شود.» دیگر نقل قولهایی از روزنامه‌های دیگر در مورد لاریجانی حتی این نظر و این اظهارات را مورد تأکید و تحکیم قرار دادند.

در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران همه چیز توسط دبیرکل ملل‌متحد بارها و بارها طرح و تکرار شده است، و بنابراین قصد ندارم در این رابطه بیشتر توضیح بدهم. اما می‌خواهم یادآوری کنم، اگر رئیس‌جمهور (برگزیده) شورای ملی مقاومت ایران، مریم رجوی اجازه دهند، مایلم جملاتی را که به نظرم بسیار مهم است از سخنان چند روز پیش ایشان در جلسه 26نوامبر در پاریس نقل‌قول کنم. خانم رجوی گفت: «ما خواستار آن هستیم که جامعه بین‌المللی به سیاست امتیازدهی به رژیم ولایت‌فقیه پایان دهد. ما خواستار آن هستیم سکوت در قبال جنایات رژیم ایران در داخل کشور و سراسر منطقه پایان یابد. آنچه ما خواستار آن هستیم احترام به تلاش مردم ایران برای رسیدن به آزادی است. جنبش دادخواهی برای قربانیان قتل‌عام زندانیان سیاسی، عدالت برای قربانیان قتل‌عام 1988 در ایران.»
با تشکر


دکتر آلخوویدال کوادراس – رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
متشکرم. متشکرم خانم رئیس، خانم رئیس‌جمهور عزیز، خانم مریم رجوی عزیز، دوستان عزیز،

ما امروز این‌جا گردهم آمده‌ایم تا در مورد حقوق‌بشر در ایران صحبت کنیم. متأسفانه برای همه ما روشن است که وضعیت حقوق‌بشر در آن کشور اسفناک است. در این رابطه من فقط می‌خواهم دو نکته کوتاه را بگویم. نکته اول در مورد سیاست اتحادیه اروپا رو به رژیم ایران است. از زمانیکه نماینده عالی فعلی فدریکا موگرینی دو سال پیش این سمت را عهده‌دار شد، موضع سرویس فعالیت‌های خارجی اروپا در رابطه با دیکتاتوریهایی که به‌طور جدی حقوق‌بشر را نقض می‌کنند به‌شدت تضعیف شده است، و صدای آن در موارد بسیار کمی شنیده شده و در آن موارد هم ضعیف بوده است. کافیست که بگوییم در چند سفر که به تهران داشته است و در ملاقاتهایی که با مقامات رژیم ایران داشت، مسأله حقوق‌بشر عملاً مطرح نشده است، و من متاسفم که بگویم رفتار غیرضروری دوستانه و مطیع وی در گفتگوهایش با افرادی که به‌طور مستقیم در هزاران اعدام و شکنجه سیستماتیک و انواع نقضهای حقوق‌بشر و آزادی‌های مدنی دست داشته‌اند، افرادی که باید در واقع به‌خاطر جنایت علیه بشریت دادگاهی شوند، یک بی‌اعتباری اخلاقی است برای خود وی و همچنین برای اتحادیه اروپا به‌عنوان مدافع و مروج ارزشهای جامعه باز در جهان.

جواد لاریجانی، یکی از سه برادری که پستهای کلیدی در رژیم را در دست دارند، مسؤل به‌اصطلاح «کمیته حقوق‌بشر رژیم ایران» است. بنا‌ به سابقه وی، پیشنهادم این است که اسم این کمیته را عوض کنند. باید به آن گفت «کمیته ضد حقوق‌بشر». لاریجانی اخیراً یک نامه به خانم موگرینی نوشته است و از وی خواسته است که از کارزارها و فعالیت‌های اپوزیسیون در اروپا جلوگیری کند و حقوق دموکراتیک مجاهدین و شورای ملی مقاومت در افشای جنایات رژیم ایران را سد کند. برای مثال او از خانم موگرینی خواسته است که آمدن ما به این‌جا را ممنوع کند. لاریجانی به قدری گستاخ است که رژیم ایران که یکی از خونخوار ترین رژیمهای معاصر است را به‌عنوان یک قربانی نقض حقوق‌بشر معرفی می‌کند. او همچنین در مورد اجتماع بزرگ اپوزیسیون ایران در پاریس که در ژوییه 2016 برگزار شد و 100هزار شرکت‌کننده داشت شکایت می‌کند. خیلی از ما بهمراه خانم رجوی در آنجا بودیم و از این مراسم باشکوه خوشوقت شدیم. او در مورد این گردهمایی شکایت کرده است. همان شخصی که با تمام قوا از استفاده گسترده از حکم اعدام بر علیه مخالفان سیاسی و فعالان حقوق‌بشر دفاع می‌کند، همین شخص یک مراسم دموکراتیک و صلح‌آمیز در حمایت از تغییر رژیم در ایران را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

نکته دوم این است که نقض سیستماتیک حقوق‌بشر را نمی‌توان به‌عنوان مسائل داخلی کشور تلقی کرد. این عملکرد رژیم ایران به کشورهای همسایه در ورای مرزهای ایران نفوذ کرده است. این رژیمی است که جنایاتی که در 30سال گذشته در کشور خودش مرتکب می‌شود را به سرزمینهای دیگر مانند عراق و سوریه گسترش می‌دهد. رفتار وحشیانه این رژیم، مشخصاً قتل‌عام تابستان 67 و بسیاری قساوتهای دیگر هرگز به میز عدالت کشانده نشده است. صدور تروریسم و بنیادگرایی و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر منطقه پیاده سازی همان سیاست سرکوب و ستم موجود در ایران در تمامیت خاورمیانه است. مجدداً باید تأکید کنیم که به‌رغم همه دشواریها یک راه‌حل وجود دارد. این راه‌حل تغییر رژیم برای تبدیل ایران به یک دموکراسی طبق برنامه 10 ماده‌ای پیشنهادی اپوزیسیون ایران، به رهبری مریم رجوی، است.
همین است که دولتهای اروپایی و سرویس فعالیتهای خارجی اروپایی و خانم موگرینی باید دنبال کنند به جای این‌که وقتشان را با تلاش برای استمالت جویی از رژیم ایران تلف کنند که هرگز از هدف نهایی خود کوتاه نمیاید. و هدف نهایی آن این است که قدرت سلطه طلب جهان اسلام باشد تا تمامیت خواهی و دیکتاتوری افراطی و خشونت‌آمیز و کاهنده خود را به آن تحمیل کند.
خیلی ممنون.

ریچارد اشورت – نماینده پارلمان اروپا از انگلستان
خانم رجوی، لرد عزیز، خانم ها، آقایان، خیلی خوشوقتم از این‌که امروز در رابطه با روز جهانی حقوق‌بشر این‌جا گردهم آمده‌ایم و بی‌نهایت خوشحالم از این‌که خانم مریم رجوی امروز با ما در این‌جاست چون او خواهان اجرای عدالت و حسابرسی درباره قتل‌عام 1988 است.
ما به‌عنوان شهروندان اروپایی، باید نگاهبان و مروج اصول دموکراسی، حقوق‌بشر و حاکمیت قانون باشیم. به‌عنوان پارلمانترها این وظیفه ماست که خواهان عدالت در مورد قتل‌عام بیش از سی هزار زندانی سیاسی بشویم به‌ویژه ما این پیام را به نماینده عالی اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی می‌رسانیم، ما انتظار داریم که او نماینده ارزشهای دموکراسی، حقوق‌بشر و حاکمیت قانون باشد که به آن اعتقاد داریم. بنابراین می‌خواهیم بدانیم چرا خانم موگرینی در سال گذشته از محکوم کردن نقض فاحش حقوق‌بشر که در ایران صورت گرفته خودداری کرده است؟ او باید بداند که گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران گزارش کرده است که اعدامها در ایران ظرف سال گذشته از یک‌هزار نفر تجاوز کرده است بنا‌ به گزارش عفو بین‌الملل 16 درصد کل اعدام های ثبت شده در سال گذشته در ایران صورت گرفته است ایران بالاترین درصد اعدام نسبت به جمعیت خود در جهان را دارد و به‌طور مداوم در صدر اعدام افراد زیر سن قانونی است. در واقع خانم موگرینی باید بداند که رژیم ایران 10 زندانی از جمله سه زن را در جریان دیدار ماه آوریل امسال او از تهران بدار آویخت. من معتقد هستم که این باعث خجالت و تأسف بسیار است که نشان می‌دهد او در قبال نقض فاحش حقوق‌بشر به سکوت خود ادامه داده است. بنابراین من نماینده عالی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه انگلستان را فرا می‌خوانم تا به رژیم آخوندها اجازه ندهند که از اعمال شنیع نظیر قتل‌عام 1988 فرار کنند. اجازه ندهید با ارزش‌ها و اصول پایه ای‌مان به تجارت بپردازیم. ما مفتخر هستیم از این‌که از میلیون ها ایرانی که خواهان دموکراسی و انسانیت هستند حمایت می‌کنیم. ما باید به سازمان ملل فشار بیاوریم تا به تشکیل یک کمیسیون تحقیق برای به عدالت کشاندن مرتکبین قتل‌عام 1988بپردازد. با تشکر


دانیلا آیوتو – نماینده پارلمان پارلمان اروپا از ایتالیا
با تشکر. دوستان عزیز، خانم رجوی عزیز، خوش ‌آمدید، به‌عنوان عضو کمیته دوستان ایران آزاد، خیلی خوشحالم که امروز شما در جمع ما در پارلمان اروپا حضور دارید.
در سالهای گذشته همگی ما می‌دانیم چقدر بر علیه امضاء توافق هسته‌یی - برجام، که به‌دنبال تضمین یک برنامه هسته‌یی در ایران بود، جنگیدیم. ما همچنین می‌دانیم که اتحادیه اروپا و کشورهای غربی در حال تلاش برای تقویت همکاری با رژیم ایران هستند. اما، چطور ممکن است نقض وحشتناک حقوق‌بشر که در این کشور صورت می‌گیرد را نادیده بگیریم. وقتی اصلی‌ترین هدف این وحشی‌گریها آسیب‌پذیرترین قشر جامعه است، یعنی زنان و کودکان ایران، این مسأله از فوریت بسیار بالاتری برخوردار می‌شود.

من این افتخار را داشتم که در ماه مارس در کمیسیون وضعیت زنان در شهر نیویورک شرکت کنم، یعنی جلسه سال 2016 زنان در ملل متحد. اصلی‌ترین توجه این کمیسیون مربوط به لغو و منع هرنوع خشونت علیه زنان و دختران بود. در این گفتگوها، من از آقای لوپس کلاروس، مدیر گروه بانک جهانی، سؤال کردم چطور می‌توان انسانیت را، که بزرگترین و مهمترین ارزش ما است، به‌دلیل توافق هسته‌یی، منافع سیاسی یا عقاید صرف، نادیده گرفت؟ امروز، مایلم از شما همین سؤال را بکنم. چطور می‌توانیم شاهد اعدام 17 زن باشیم و هیچ اقدامی نکنیم؟ چطور می‌توانیم شاهد قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی باشیم و هیچ اقدامی نکنیم؟ حقوق‌بشر جزو حقوق ذاتی هستند و همگی ما باید اقداماتی جهت حفاظت از آن اتخاذ کنیم. این نه تنها در ایران، بلکه در همه کشورهای جهان است.

مایلم از شما، خانم رجوی، بابت تلاشهای بیشمارتان تشکر کنم و این‌که به ما در از بین بردن خشونت علیه زنان انگیزه می‌دهید. من مطمئنم ما با عزم شما در پایان دادن به این وحشیگریها، همگی شاهد ایرانی آزاد و دموکراتیک در آینده خواهیم بود، جایی که حقوق زنان و حقوق‌بشر برای همگی تضمین می‌شود. با تشکر

یارومیر اشتتینا - نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک
خانم رئیس متشکرم، خانم رجوی، دوستان عزیز ایرانی، خانمها و آقایان،
بسیار تأسف‌بار است که رژیمهای دیکتاتوری هنوز در قرن بیست و یکم وجود دارند. امروز رژیم ایران یک نمونه آن است. کنترل روزانه مردم، ظلم، اعدامها، و غیرو و غیرو

خانمها و آقایان،
ما سال گذشته به یک توافق اتمی با رژیم ایران دست یافتیم. اما این رفتار رژیم ایران را تغییر نداد. ما نمی‌توانم به‌خاطر منافع تجاری به روحانی و دولت او اجازه آزادی عمل بدهیم. این سیاست کوته نظرانه است. من آرزو می‌کنم که مردم ایران در جنگ طولانی‌شان برای آزادی موفق شوند. ما نیم قرن برای آزادیمان جنگیدیم، بالاخره ما آزاد شدیم. یکی از مشهورترین رزمندگان در کشور من چک اسلواکی، رئیس‌جمهور سابق ما واسلاو هاول است. و من خوشبختم که این امکان را دارم که این کتاب در مورد باسلاهاور را به خانم رجوی به‌عنوان سمبل درک و حمایت از مبارزه مردم ایران برای آزادی تقدیم کنم.

ویم وان دکمپ – نماینده پارلمان اروپا از هلند
خانم رئیس، و خانم رجوی من خیلی خوشوقتم که امروز این‌جا هستم.
من از اپوزیسیون ایران و جنبشی که توسط شما رهبری می‌شود سالهای زیادی است که حمایت کرده‌ام و باید بگویم بسیار دلگرم‌کننده است، وقتی به گذشته می‌نگریم و می‌بینیم چه دستاوردهایی در این سالیان داشته‌اید، از طریق تلاشهای خستگی‌ناپذیر و مداومتان. باید بیاد بیاوریم که برای سالیان طولانی ما شرایط سختی در کمپ اشرف و لیبرتی داشتیم. شما به سختی تلاش کردید و به هر اقدامی دست زدید و نهایتاً موفق شدید که بعد از 13سال سرکوب و خطر دائم در عراق، همه را به کشورهای امن بیاورید. یک سال قبل برای من غیرقابل‌تصور بود اگر کسی می‌گفت امسال همه ساکنان کمپ لیبرتی در محل امنی خواهند بود.

شما خیلی درست می‌گویید که اکنون باید روی حقوق‌بشر تمرکز کرد. حقوق‌بشر همیشه روح و جوهر مبارزه شما بوده است. این نقطه کانونی است که همه ما را از خانواده‌های مختلف سیاسی و فرهنگی و با پیشنه‌های اجتماعی و مذهبی مختلف این‌جا دور هم جمع می‌کند. زیرا حقوق‌بشر جهانی است و همه ما مساوی هستم. بنابراین من می‌خواهم شما را تشویق کنم که به مبارزه برحق خود ادامه دهید. ما نیاز داریم کسانی را که در قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال 1988 دست داشتند به پای عدالت بیاوریم به‌خصوص آنهایی را که هم‌چنان در ایران بر مسند قدرت نشسته‌اند. و با چنین تعهدی من مطمئن هستم که دموکراسی و آزادی زودتر از آنچه که ما امروز تصور می‌کنیم به ایران خواهد آمد.

یوزه رادوس نماینده پارلمان اروپا، وزیر دفاع پیشین کرواسی
بسیار متشکرم از شما. خانم رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران. من به‌عنوان عضوی از گروه دوستان ایران آزاد مایلم جنایت علیه بشریت که در سال 1988 انجام شد را محکوم کنم. در عین‌حال مایلم تکرار کنم بیانیه‌ای از طرف این گروه صادر شده که در آن شورای امنیت ملل‌متحد را فرامی‌خواند یک دادگاه بین‌المللی تشکیل دهد. به این منظور که آمران و سازمان دهندگان آن جنایت وحشتناک را به پای میز عدالت بیاورد.

اما به‌عنوان یک عضو پارلمان اروپا من فکر می‌کنم حتی مهم‌تر است نهاد اتحادیه اروپا که شامل پارلمان اروپا هم هست را فرا بخوانیم تا همان کار را بکند، نه تنها به‌عنوان یک پیش‌شرط گفتگو در مورد حقوق‌بشر با رژیم ایران، بلکه پیش‌شرطی برای هرنوع رابطه دیگر با این رژیم از جانب طرف اروپائی.
من فکر می‌کنم بسیار مهم است که بگوئیم اتحادیه اروپا باید ثابت قدم باشد و بر جاری کردن امر حقوق‌بشر در تمام توافقات و همکاریهای بین‌المللی پای فشرد. اتحادیه اروپا نیز باید همین موضوع را در ایران انجام دهد. از شما بسیار متشکرم.

لرد تیموتی کرکه وپ – عضو مجلس اعیان انگلستان
خانم ر‌ئیس، خانم رجوی، خانم‌ها و آقایان، بسیار خوشوقتم که برای این جلسه مهم، امروز به این‌جا بازگشتم. من 17سال بسیار خوبی را در این پارلمان داشته‌ام و اکنون در مجلس اعیان انگلستان هستم. قصد دارم همان نوع کاری را پیگیری کنم که در این پارلمان مشتاقانه دنبال می‌کردم که طبعاً شامل عزم و اراده‌ام برای تحقق حقوق‌بشر و دموکراسی، عدالت و انسانیت، نه تنها در کشورهای اروپایی از جمله کشور خودم، بلکه در کشورهای دیگر جهان است. مایلم بگویم که هرگاه ما به‌عنوان کشورهای دموکراتیک در پی توافق‌هایی با دیگران خارج از حوزه خودمان هستیم، به‌نظرم مطلقاً حیاتی است که نه فقط در پی اقدامات متقابل در رابطه با توافق‌ها باشیم، بلکه همچنین درخواست کنیم و انتظار داشته باشیم کشورهایی که با آن معامله می‌کنیم، همان سطح از حقوق‌بشر و دموکراسی را محقق کنند که خودمان از آن بهره می‌بریم. در نتیجه مطلقاً برای ما حیاتی است که در تمام مذاکرات آیندهٴمان چه با (رژیم) ایران و چه با سایر کشورها -ولی به‌خصوص امروز درباره (رژیم) ایران صحبت می‌کنیم- خواهان تحقق استانداردهایی باشیم، قبل از این‌که آمادهٴ پاسخگویی به آن مقامات و حکومتها باشیم. احساسم این است که حفظ این فشار روزی به این نتیجه خواهد رسید – و امیدوارم آن روز چندان دور نباشد- که دموکراسی و آزادی به ایران باز گردد. شما هم‌چنان از حمایت من و بسیاری از همکارانم در پارلمان انگلستان برخوردار خواهید بود، همراه با کار عالی همکارانمان در پارلمان اروپا. متشکرم.

شبنم مددزاده- دانشجو- زندانی سیاسی از بند رسته
خانم رجوی، نمایندگان محترم، میهمانان گرامی، دوستان عزیز. مفتخرم که امروز در این‌جا با شما هستم
مایلم سخنانم را با یادآوری 16آذر که روز دانشجو در ایران است شروع کنم.
با درود به یاران و همکلاسی هایم، به دانشجویان شجاعی که به خیابانها آمدند و در سنگر همیشه جاودان آزادی، خواهان آزادی زندانیانی سیاسی و یاران دبستانی خود شدند.
و درود به همه دانشجویان اخراجی و ستاره‌دار که هم‌چنان مبارزه برای آزادی را با افتخار ادامه می‌دهند.. و با درود به تمامی زندانیان سیاسی در ایران

خانمها و آقایان
من شبنم مددزاده هستم و امروز مفتخرم که در جمع شما به‌عنوان شاهد حرف بزنم. وقتی که یک دانشجوی 21ساله بودم، من و برادرم فرزاد به‌مدت پنج سال در زندانهای رژیم آخوندی به‌دلیل هواداری از مجاهدین محبوس بودیم و در طول این پنج سال چهره واقعی رژیم را از نزدیک دیدم.
دختری که با عشق و آرزویی بزرگ وارد دانشگاه شد برای تحقق آزادی و صلح در کشورش ولی آرزوهایش از بین رفت چون فقط شاهد سلول انفرادی شکنجه بازجویان، سلول‌های دهشتناک زندان قرچک ورامین و دیوارهای زندان اوین و گوهردشت بود.

بله دوستان گرامی من در طول 5سال زندانم شاهد جنایتهای بی‌شمار این رژیم بر مردم به‌خصوص زنان و دختران بی‌پناه ایران بودم و اکنون اینجا هستم تا صدای بی‌صدایان باشم آنها که زیر چکمه زن‌ستیز آخوندها در سکون و سکوت وبی عملی دنیا له می‌شوند.
از زمانی که من و برادرم و تعدادی جوان دیگر و زندانیان سابق ایران را ترک کرده و به مقاومت پیوستیم، رژیم ایران و مزدورانش تلاش می‌کنند که بگویند ما صدای مردم ایران نیستیم. امتحانش خیلی ساده است، لطفاً به مردم اجازه انتخابات عادلانه و آزاد بدهید تا خواسته و صدایشان را بیان کنند، ولی آنها خودشان می‌دانند که چنین انتخاباتی پایان عمر آخوندها خواهد بود.

داستان درد و رنج مردم ایران داستان یک سال، دو سال نیست
داستان 37 سال اعدام و شکنجه و کشتار انسانهای بی‌گناه است
و در مقابل داستان 37 سال مبارزه و فدا و ایستادن به پای آرمان آزادیخواهی است با 120هزار تن از بهترینهای ایران که جانشان را فدا کردند ولی هم‌چنان تا به آخر ایستاده است
مردم ایران اراده کرده‌اند که این رژیم را سرنگون کنند و با مبارزه و تلاش خستگی‌ناپذیر مقاومت ایران سرنگون خواهند کرد.
شما باید دادخواهی مادران شهدا و خانواده بازماندگان قتل‌عام 67 را بشنوید و رژیم جنایتکار آخوندی را به جرم اعدام سی هزار انسان بی‌گناه پای میز محاکمه بکشانید.
متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de69d658-794a-47fd-ad7a-9baaa0cbb066"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات