728 x 90

اعتراضهاى كارگران,اخبار کارگری,

۵۰۰ کارگر پتروشیمی بوشهر در پی اعتراضات خود اخراج شدند

-

اخراج ۵۰۰ کارگر پتروشیمی بوشهر
اخراج ۵۰۰ کارگر پتروشیمی بوشهر
500تن از کارگران شاغل در سایت 3 پتروشیمی بوشهر به‌دلیل اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق خود توسط کارگزاران رژیم در این کارخانه اخراج شدند.

این کارگران که از روز دوشنبه 15آذر 95 در اعتراض به پرداخت نشدن 3ماه حقوق و حق بیمه ا‌شان دست به تجمع اعتراضی زده بودند در مقابل این اعتراض و درخواست حقوق توسط کارفرما از کار اخراج شدند.

یکی از کارگران در این زمینه گفت ”ما داخل سایت ۳ پتروشیمی بوشهر در حال کار هستیم و بدترین شرایط اقامتی، رفاهی و حقوقی را داریم. پیمانکار این پتروشیمی (شرکت ساختمانی نصب تجهیزات پتروشیمی) از ماه مرداد تا الآن هیچ‌گونه حقوقی به حساب کارگران و کارکنان دفتری خود واریز نکرده و حق بیمه تأمین اجتماعی را به‌صورت یک ماه یک بار واریز کرده است.

کارگران حتی برای درخواست مساعده نیز باید روزهای زیادی انتظار بکشند تا بعد از مدت ها انتظار، مبلغی نزدیک به دویست هزار به حساب آنها واریز شود. تعداد ۵۰۰ نفر از کارگران این شرکت به‌خاطر این مشکلات از روز دوشنبه اعتصاب کردند“.

وی در ادامه با بیان برخورد کارگزاران رژیم در کارخانه با این مشکل کارگران اضافه کرد ”کارفرما ابتدا وعده داد بخشی از حقوق معوقه را پرداخت کند ولی چون کارگران خواستار پرداخت همه معوقات و حق بیمه بودند، از روز چهارشنبه به شرکت دستور داد تا همه اعتصاب‌کنندگان را از کار اخراج کنند و به همه کارگران معترض به همین خاطر برگ تسویه‌حساب داده شد.

در واقع آنها در پاسخ ما ۵۰۰ نفر که در اعتراضی آرام، پرسیدیم چرا سه ماه دستمزد و مزایای ما را پرداخت نمی‌کنید، بدترین پاسخ ممکن یعنی اخراج را مطرح کردند و اضافه کردند اگر تا روز یکشنبه فرایند تسویه‌ حساب خود را انجام ندهید، با شما برخورد امنیتی خواهیم کرد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f5b282d-0eea-4e99-974f-0a659d857b29"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات