728 x 90

اخبار دانشجویی,اعتراضات دانشجويان,

خروش سراسری دانشجویان

-

تجمع اعتراضی دانشجویان در دانشگاه تهران در روز 16آذر
تجمع اعتراضی دانشجویان در دانشگاه تهران در روز 16آذر
روز شانزدهم آذر امسال، موج جدیدی از حرکتهای اعتراضی دانشجویی علیه دیکتاتوری غارتگر ولایت‌فقیه، ایجاد شد.

هزاران دانشجو در بسیاری از دانشگاههای میهن به‌مناسبت روز دانشجو برخاستند و مطالبات انباشته خود را فریاد کردند. به قول خودشان هم مطالبات ”جدید“ و امروز و هم ”مطالبات تاریخی“ مثل معرفی عاملان قتل‌عام 67 و عاملان تداوم جنگ ایران و عراق پس از آزادی خرمشهر در سال 61، چرایی گروگانگیری سفارت آمریکا در سال 58 و همدستی رژیم در کشتار مردم سوریه.

تظاهرات، تجمع، تحصن و تبدیل جلسه سخنرانی کارگزاران رژیم به صحنه‌هایی از محاکمه رژیم از جمله اقدامات دانشجویان در 16آذر بود که در دانشگاههای تهران، علامه، امیرکبیر، علم و صنعت، دانشگاه ملی، دانشگاه خواجه نصیر، علوم پزشکی، تربیت مدرس، و در شهرستانها نیز دانشگاههای تبریز، شیراز، یزد، ساری، اهواز، اسفراین، ارومیه، سمنان، زاهدان، کرمان، اندیمشک و ساوه بود. دانشجویان علاوه بر شعارها و مطالبات صنفی شعار می‌دادند: «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد». در ساوه دانشجویان شعار مرگ بر دیکتاتور دادند و در دانشگاه پلی‌تکنیک علیه رادیو تلویزیون سانسورچی رژیم شعار دادند: ”ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما“

در دانشگاه پلی‌تکنیک از جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان سال 67 سخن گفتند و خواهان باز کردن جعبه سیاه سراسر جنایت و تباهی رژیم آخوندی شدند. یک دانشجو خطاب به علی مطهری نایب‌رئیس مجلس ارتجاع گفت: ”ما وارثان یک تاریخی هستیم تاریخی که داره منحصر به ما تحمیل میشه و به ما خوانش میشه، ما برای این‌که بتونیم بر این پشته تاریخی بایستیم، و آینده مون رو درست‌تر نگاه کنیم نیاز داریم جعبه سیاههای تاریخمون رو واکاوی کنیم. ... ما باید بپرسیم که سال 67چه اتفاقی افتاد؟ (کف زدن حضار) ببینید امروز احمد منتظری رو به 21سال حبس محکوم میکنن در حالی که یک روایت جدید رو از تاریخ برای ما آورده، در اون فایل صوتی آیت‌الله منتظری به زیبایی اشاره میکنه که شما در دادگاه تاریخ محکوم خواهید شد، حالا نقل به مضمون کردم و این تاریخ ما رو محکوم خواهد کرد، اگر نپرسیم سال 67 چه اتفاقی افتاد اگر نپرسیم ادامه جنگ برای چی بود بعد از آزادی خرمشهر؟. من می‌ترسم از روزی و یقین داریم که ما در تاریخ محکومیم این نسل‌کشی فجیعی که داره اتفاق می‌افته ببینین ما در جبهه حق ایستادیم 500هزار نفر کشته شدن عدد راحت به زبان میاد ولی ببینین نسلها در سوریه سوخت سوریه ویران شد ما قطعاً محکومیم ما قطعاً در مقابل اشکهای کودکان سوریه محکومیم.

ارتقاء مطالبات دانشجویان از مطالبات صرف صنفی به مطالبات سیاسی و تاریخی، بیانگر پیشرفت جنبش دانشجویی علیه دیکتاتوری خون‌آشام ولایت‌فقیه و تعمیق و گسترش این جنبش است. امری که دیگر باندهای حکومتی مجبور شدند ضمن اذعان به آن با التماس از دانشجویان بخواهند لااقل با مجاهدین مرزبندی کنند. علاوه بر این‌که در دانشگاه تهران مزدوران اطلاعات آخوندی وسط دانشجویان شعار ”منافق حیا کن دانشگاه رو رها کن“ دادند و با نگاه خشم‌آگین دانشجویان مواجه شدند و مجبور به سکوت شدند، حسینی وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد در دانشگاه یزد گفت: ”در اعتراضها و انتقادها حتماً باید مرزبندی خود را با منافقین و دشمنان داشته باشیم و حتی اگر در داخل کشور انتقادها و مشکلاتی داریم“. (خبرگزاری حکومتی تسنیم 950916)

آری، 37سال پس از وحشیانه‌ترین سرکوب جنبش دانشجویی ایران، توسط رژیم خمینی که بر اساس درصد آمار شهیدان مقاومت، بیش از 25 درصد آنان را دانشجویان، معادل رقمی بالغ بر بالغ بر 30هزار دانشجو، تشکیل می‌دهند، کودتای ننگین موسوم به انقلاب فرهنگی و هزاران زندانی و شکنجه شده و اخراج و 12 ارگان سرکوبگر فعال در دانشگاهها مثل بسیجهای دانشجویی و استادی، حراست، نمایندگی رهبری، کمیته انضباطی، معاونت دانشجویی، نمایندگی اطلاعات و نیروی انتظامی و رؤسای پاسدار یا اطلاعاتی و غیره، اما باز هم وحشت از استقبال از مجاهدین در دانشگاهها، آخوندها را می‌لرزاند. همان‌طور که جنایتکاران حاکم یکبار دیگر شعار 37سال پیش خود برای قلع و قمع دانشجویان را تکرار کردند که ”منافق حیا کن دانشگاه رو رها کن“.

متقابلاً شعار همان سال دانشجویان خطاب به رژیم را باید تکرار کرد که می‌گفتند: ”دانشجو می‌رزمد، ارتجاع میلرزد“ !
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/747640e0-75a1-43c6-bc1a-9c380bc135bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات