728 x 90

اخبار اروپا,

درخواست حبس ابد برای یک جنایتکار جنگی در بوسنی

-

راتکو ملادیچ از فرماندهان سابق نیروهای صرب
راتکو ملادیچ از فرماندهان سابق نیروهای صرب
دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری یوگسلاوی سابق در شهر لاهه روز چهارشنبه 17 آذر در بیانیه پایانی خود برای راتکو ملادیچ از فرماندهان سابق نیروهای صرب به جرم کشتار مسلمانان و نسل‌کشی «سربرنیتسا»، درخواست حبس ابد کرد. در قتل‌عام سربرنیتسا، از روز سیزدهم ژوئیه سال ۱۹۹۵، در کمتر از یک هفته هشت هزار نفر توسط نیروهای صرب کشته شدند. دادستان دادگاه گفت: «حکمی به غیر از حبس ابد مغایر با روند دادگاه، توهین به قربانیان زنده و مرده این حوادث و توهین به عدالت است».

آدام وبر دادستان دیگر، نقل قولی از راتکو ملادیچ را در این دادگاه بیان کرد تا با نشان‌دادن بیرحمی او در نسل‌کشی مسلمانان بوسنی، بر درخواست حکم ابد تأکید کند. ملادیچ گفته بود: «هرگاه من از سارایوو رد شدم در حال عبور یک نفر را کشتم. بهمین دلیل و به‌خاطر تک‌تیراندازان ما ترافیک سارایوو مختل بود. من آنجا رفته بودم تا آنها (مسلمانان بوسنی) را له کنم. آنها برای هیچ‌کس ارزشی نداشتند».

این فرمانده نظامی سابق صرب که ۷۴ سال دارد به اتهام نسل‌کشی با همکاری رادوان کاراجیچ، رهبر صربهای بوسنی محاکمه می‌شود. رادوان کاراجیچ نیز پس از هشت سال محاکمه در ماه مارس امسال به ۴۰ سال حبس محکوم شد.

وکلای ملادیچ اعلام کرده‌اند که او دفاعیه پایانی خود را این هفته ارائه خواهد کرد. انتظار می‌رود که دادگاه بین‌المللی کیفری یوگسلاوی سابق در شهر لاهه، حکم این ژنرال سابق صرب را در ماههای ابتدایی سال آینده میلادی اعلام کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c52327c4-41a2-44b5-8c39-74eb4beadccf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات