728 x 90

اخبار عراق,

هشدار یونیسف در مورد وقوع فاجعه در موصل عراق

-

تحولات موصل
تحولات موصل
به گفته یونیسف، صندوق کودکان ملل‌متحد ذخائر غذایی در موصل تمام خواهد شد و وضعیت بیش از یک میلیون نفر در این شهر فاجعه‌بار است. یونیسف تأکید کرد آب مورد نیاز بیش از 650 هزار نفر بعد از آسیب دیدن لوله‌های اصلی آب، قطع شده است. این در حالی است که درگیری در محورهای شمالی و شرقی موصل ادامه دارد.

گزارشی از تلویزیون الجزیره 13 آذر 95:
در موصل عراق هر روز تراژدی جدیدی در روزنامه جنگ ثبت می‌شود. نه برق وجود دارد، نه آب و نه غذا. راهها نیز بروی مردم بسته شده و در زیر گلوله بارانهای متقابل خانواده‌ها کشته و زخمی می‌شوند. گزارش سازمانهای انسان‌دوست که جدیدترین آن مربوط به یونیسف است از وضعیت بیش از یک میلیون نفر که روز به روز با نزدیک شدن فصل زمستان بدتر می‌شود خبر می‌دهد. این سازمان می‌گوید مواد غذایی و آب در شهر در شرف اتمام است. بیش از 650 هزار نفر آب آشامیدنی ندارند و یکی از سه خط اصلی آب به روی آنها قطع شده است. منابع عراقی نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند.

نیروهای عراقی و گروه‌های شبه‌نظامی و داعش متهم شده‌اند که گذرگاهی برای خروج مردم فراهم نکرده‌اند.

شبه‌نظامیان بسیجی یا حشدالشعبی روستای صالحیه در غرب شهر را گرفته‌اند ولی حدود صد نفر از نیروهایشان را طی درگیریهای چند هفته اخیر از دست داده‌اند.

در میان کشته شدگان تعدادی از فرماندهان رده بالای حشدالشعبی نیز وجود داشت. توپ‌باران شهر توسط نیروهای حشدالشعبی باعث شده موج جدیدی از مردم از خانه‌هایشان کوچ کنند و آواره شوند.
مردم تلاش می‌کنند معابر امنی را پیدا کنند تا بتوانند به سمت شمال شهر بروند، این در حالی است که شهروندان در داخل شهر موصل در شرایط وخیمی زندگی می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3521a60-7268-43f1-85f8-3d90ccba2a1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات