728 x 90

سوريه,جنايات جنگي,اخبار خاورمیانه,

جنایت علیه بشریت در حلب سوریه و فراخوان به توقف آن

-

جنایت علیه بشریت در  حلب سوریه
جنایت علیه بشریت در حلب سوریه
در حالی که حلب در آتش می‌سوزد و هزاران نفر از مردم از ترس قتل‌عام توسط رژیم اسد و پاسداران پا به فرار گذاشتند حداکثر واکنش جامعه جهانی ابراز نگرانی یا هشدارهای لفظی است.

گزارشی از تلویزیون العربیه9آذر95:
وزیر خارجه فرانسه خواهان برگزاری اجلاس فوق‌العاده شورای امنیت برای گفتگو در مورد وضعیت اخیر در حلب شد.

این در حالی است که هواپیماهای روسی محله‌های حلب را بمباران کرده و هلیکوپترهای رژیم اسد نیز با پرتاب بشکه‌های انفجاری حاوی گاز سمی کلر بر روی محله‌های این شهر به جنایت علیه شهروندان ادامه می‌دهند.

همزمان، سازمان ملل‌متحد فراخوان به توقف بمبارانها داد تا کمکهای انسان‌دوستانه به محاصره‌شدگان در شرق حلب ارسال شود.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل گفت «مناطق شرق حلب از ابتدای ماه ژوئیه گذشته هیچ‌گونه کمکی را دریافت نکرده‌اند. ذخایر غذایی و انبارهای حاوی کمکهای انسان‌دوستانه در این شهر خالی شده است».

در حال حاضر حلب هم‌چنان در آتش می‌سوزد. با پیشرویهای نظامیان اسد به مناطق شرقی این شهر کشتار علیه غیرنظامیان ادامه می‌یابد. وزارت‌خارجه انگلستان نسبت به فاجعه‌يی انسانی هشدار داد و از رژیم ایران و مسکو خواست تا بمباران حلب را سریعاً متوقف کنند.

نگرانی‌هایی وجود دارد که رژیم اسد دست به دستگیری و اعدام کسانی بزند که از شرق حلب فرار کرده‌اند. در جریان بمباران محله شعار با موشکهای سنگرشکن و بمبهای خوشه‌یی روسیه دهها تن کشته و مجروح شدند. هلیکوپترهای اسد نیز با پرتاب بشکه‌های انفجاری حاوی گاز کلر محله قاضی عسکر را هدف قرار دادند که باعث ایجاد حالت خفگی در میان ساکنان محله شد.
کشتار در حلب بی‌وقفه ادامه دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff5d047c-9641-40ad-93ab-5b3c77e8f19e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات