728 x 90

سوريه,

گزارش ویژه از بمبارانهای بی‌سابقه در شهر حلب + کلیپ

-

بمباران وحشیانه حلب
بمباران وحشیانه حلب
این گزارش توسط باسل ابو حمزه مسئول تیم تلویزیون حلب‌الیوم در حالی تهیه شده که در پی بمبارانهای بی‌سابقه و سنگین و اشغال بخش‌هایی از مناطق حلب توسط نظامیان اسد و عوامل اعزامی خامنه‌ای، ساکنان این شهر دیگر از امکانات ارتباطی قبلی برخوردار نیستند و تصاویر بسا کم‌تری از روزها و هفته‌های قبل از حلب منتشر می‌شود. در حال حاضر، تمامی شهروندان حلب هر لحظه در معرض حملات هوایی و توپخانه‌یی قرار دارند.

باسل ابو حمزه – مسئول تیم تلویزیون حلب‌الیوم در شهر حلب

حملات نظامی به شهر حلب ادامه دارد، روزانه بیش از صد حمله هوایی به شهر صورت می‌گیرد و دهها گلوله روی محله‌ها فرود می‌آید. این علاوه بر حمله زمینی است که رژیم آخوندی حاکم بر ایران علیه این شهر هدایت می‌کند. آتشباری و بمبارانهای سنگین علاوه بر درگیریهای شدید جریان دارد. رژیم اسد و شبه‌نظامیان شیعی (وابسته به) رژیم ایران توانسته‌اند در چند محور پیشروی کنند، اما انقلابیون توانستند طرح جدیدی را برای دفاع از شهر ایجاد کنند و نیروهایشان را در مناطق باقی‌ماندهٴ شهر حلب جمع کنند.

از آغاز حمله تاکنون و تا این لحظه بیش از 700نفر شهید و بیش از 2500نفر مجروح شده‌اند. اوضاع بسیار فاجعه‌بار است. خانواده‌ها از مناطق شمالی به مناطق میانی و مناطق غربی در مناطق محاصره ‌شده کوچ می‌کنند. وضعیت غم‌انگیز است، آتشباری و بمبارانها سنگین است، کوچ‌ کردن وجود دارد و اوضاع بسیار وخیم است.

روز چهارشنبه ژان مارک ارو وزیر خارجه فرانسه در پاریس با بریتا حاجی حسن رئیس شورای شهر حلب دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه فرانسه در پی این دیدار در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بریتا حاجی حسن گفت که جامعه جهانی نمی‌تواند چشمانش را بر روی قتل‌عام‌ها ببندد. «اولویت ما اول از همه، حفاظت از شهروندان غیرنظامی است...»

رئیس شورای شهر حلب نیز، گفت: «به فرانسه آمده‌ام تا فریاد درد و رنج زنان، کودکان و شهروندان حلب را که هر روز و شب کشته می‌شوند، برسانم... به نام بشریت، اجازه بدهید شهروندان از شهر خارج بشوند؛ آنها را کمک و حفاظت کنید».

بریتا حاجی حسن، افزود: «250هزار نفر با تهدید مرگ مواجهند. در مناطقی که نیروهای رژیم (اسد) و شبه‌نظامیان (رژیم) ایران آنها را بازپس گرفته‌اند، اعدام‌های خودسرانه و تصفیه‌حساب‌هایی صورت می‌گیرد؛ تمامی مردان جوان زیر 40سال دستگیر می‌شوند. رژیم (اسد) از سیاست زمین سوخته برای قتل‌عام حلب و متعاقباً اشغال آن استفاده می‌کند».

وزیر خارجه فرانسه همچنین بعد از جلسه شورای وزیران این کشور اعلام کرد که دیدار کشورهای اروپایی، عربی و ایالات متحده که منطق جنگ تمام‌عیار در سوریه را رد می‌کنند، روز 10دسامبر در پاریس برگزار خواهد شد.

وی گفت: «زمان آن است که جامعه جهانی بیدار شود؛ چون در برابر چشمان ما، یک فاجعه در حال وقوع است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb2f5085-cca9-4ad9-9537-e1a91a28e0e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات