728 x 90

انزواى جهانى رژيم ايران,اخبار خليج فارس,

رئیس مرکز پژوهشهای استراتژیکی در کویت: تحریکهای رژیم ایران از ضعف آن ناشی می‌شود

-

ضعف نیروی دریایی رژیم ایران
ضعف نیروی دریایی رژیم ایران
سامی فرج رئیس مرکز پژوهشهای استراتژیکی در کویت می‌گوید با وجودی که رژیم ایران دنبال توسعه‌طلبی است اما توان و ظرفیت آن بسیار محدود است. مخصوصاً نیروی دریایی آن در قیاس با کشورهای عرب منطقه ضعیف است.

تلویزیون اسکای نیوز9آذر 95: رژیم ایران آشکارا اعلام می‌کند دنبال تثبیت جا پای خود در کشورهای منطقه است

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح رژیم ایران محمد حسین باقری گفت ایران تلاش می‌کند تا در یمن یا در سوریه پایگاههای دریایی ایجاد کند. چرا که ارزش این پایگاهها برای این رژیم از نظر نظامی بیشتر از توان اتمی است این امر موضوعی است که استراتژی رژیم ایران را مشخص می‌کند. این رژیم با اعزام شبه‌نظامیان به سوریه عملاً در این کشور دخالت می‌کند. در یمن هم با حمایت از شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی مانع از بازگشت دولت قانونی این کشور به قدرت می‌شود.

سامی فرج رئیس مرکز پژوهشهای استراتژیک در کویت در این باره می‌گوید:
«اظهارات سران رژیم ایران حاکی از نیت آنهاست. اما الآن نیات رژیم ایران برای ما معیار نیست. بلکه باید دید که توان این رژیم به چه میزان است. آیا رژیم ایران توان رسیدن به این منطقه را دارد. یک مثال بزنم. در دوران احمدی‌نژاد یک کشتی تجاری رژیم ایران توسط دزدان دریایی ربوده شد، نیروی دریایی رژیم ایران به یک‌سال زمان نیاز داشت تا چند کشتی جور کند و برای نجات کشتی ربوده شده اقدام کند. بنابراین نیروی دریایی رژیم ایران توان گسترش و ایجاد پایگاههای دریایی را ندارد حتی در داخل خلیج‌فارس هم در مقایسه با نیروی دریایی سایر کشورها توان چندانی ندارد».

تلویزیون اسکای نیوز: چرا رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح رژیم ایران می‌گوید وجود پایگاههای دریایی از تکنولوژی اتمی برایشان مهم‌تر است؟

سامی فرج رئیس مرکز پژوهشهای استراتژیک کویت:
سلطه جویی موضوع مهمی است، ناشی از سیاست خصمانه است، اگر می‌خواهی کشورت را از قدرتهای غیرسنتی حفاظت کنی باید تسلیحات غیرسنتی داشته باشی، قدرت اتمی یا شیمیایی و بیولوژیکی داشته باشی. الآن رژیم ایران به فکر قدرت اتمی است. ولی دچار محدودیتهایی شده است این محدودیتها باعث شده که نتوانند این قدرت را توسعه دهند.

قدرت موشکی رژیم ایران هم نمایشی است. وقتی که موشک‌های آنها به دشمنشان نمی‌رسد مجبورند در نزدیکی ترکیه و اسراییل پایگاه داشته باشند و قدرت خودشان را به نزدیک مرزهای ترکیه برسانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61ac8572-75c0-461d-9c27-e6599c08d268"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات