728 x 90

اقلیتهای مذهبي,

تخریب قبرستان بهائیان بیرجند توسط مأموران رژیم ایران

-

تخریب غسالخانه گلستان جاوید (قبرستان بهائیان)
تخریب غسالخانه گلستان جاوید (قبرستان بهائیان)
رژیم آخوندی قبرستان بهاییان را در خراسان جنوبی تخریب و زمینهای آن را غصب کرد.
روز سه‌شنبه 9آذر ۱۳۹۵ غسالخانه گلستان جاوید (قبرستان بهائیان) توسط مأموران رژیم تخریب شد. مأموران طی ماه اخیر دور این قبرستان را آرام آرام با حصار دیوار کشیده و اجازه دفن را به کسی دیگر نمی‌دادند و غسالخانه و ساختمان های موجود در محل را نیز تخریب کرده‌اند.

هم‌چنین دیواری میان سنگ قبرها و ساختمان های موجود در قبرستان کشیده شده است و پیشتر نیز این ساختمانها توسط بنیاد مسکن رژیم تخلیه و مصادره شده بود.
گزارشها حاکی است از یک ماه پیش به بهائیان این منطقه گفته اند: ”این‌جا را باید تخلیه کنید و جنازه های خودتان را باید ببرید دستجرد و آنهایی که در روستاهای دور و اطراف هستند جنازه‌هایشان را در همان روستاها دفع کنند چون این‌جا نزدیک شهر است".

خاطرنشان می‌شود طی سالهای گذشته بارها (قبرستان بهائیان) توسط نیروهای امنیتی و افراد ناشناس تخریب شده است و در چندین استان نیز مانع از دفن شهروندان بهایی در مناطق خود شده‌اند.
طی ماه گذشته دو مورد تخریب قبرستان بهاییان در استان اصفهان توسط مأموران شهرداری و هم‌چنین افراد ناشناس صورت گرفته و چندی پیش نیز قبرستان بهائیان شهر قروه و ارومیه توسط مأموران امنیتی تخریب شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d93de25-3e58-46b7-9b2a-b675b19b80ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات