728 x 90

سوريه,

جنگ و گریز در محله‌های محاصره شده شرق حلب و مصاحبه با ژنرال احمد رحال + تصاویر

-

تصاویری از خیابانهای حلب
تصاویری از خیابانهای حلب
تلویزیون العربیه - 8آذر 95:
بمبارانهای مهیب در حلب ادامه دارد و رژیم اسد به همراه شبه‌نظامیان فرقه‌گرا تلاش می‌کند در محله‌های این شهر پیشروی کنند. ولی رزمندگان با عملیات جنگ و گریز در محله‌های محاصره شده با نظامیان اسد درگیر می‌شوند.

شرق حلب در آتش روسیه در حال سوختن است. بر اساس گزارشها، تعدادی از شهروندان از محله‌های شرق حلب آواره شده و به مناطق دیگر شهر کوچ کرده‌اند.
 


رزمندگان در محله‌های صاخور، صلاح‌الدین، زیدیه، انصاری، عامریه و بستان القصر در شمال شرق حلب نقل مکان کرده‌اند. رزمندگان اپوزیسیون یک انبار مهمات نظامیان اسد در تپه سریاتل در نزدیکی محله شیخ سعید را هدف قرار دادند و آن را کاملاً منهدم کردند.
نظامیان اسد تلاش می‌کنند در محله شیخ سعید در جنوب حلب پیشروی کنند. اما تاکنون هیچ‌گونه موفقیتی به‌دست نیاورده‌اند. در عین‌حال رسانه‌های وابسته به رژیم اسد از آماده‌سازیها برای حمله به شرق حلب خبر می‌دهند.
از سوی دیگر، روسیه، شهرک عنجاره در غرب حلب را با بمبهای سنگرشکن بمباران کرد که در نتیجه 15تن از شهروندان جان خود را از دست دادند.


در ارتباط با وضعیت کنونی ژنرال احمد رحال تحلیلگر نظامی سوری در مورد علت عقب‌نشینی رزمندگان اپوزیسیون در برخی محله‌ها در حلب به تلویزیون العربیه گفت:
ژنرال احمد رحال تحلیلگر نظامی سوری:
یک ضرب‌المثل هست که می‌گوید: «شنیدن کی بود مانند دیدن»
ما مدتی است که شاهد وضعیت اسفباری در حلب هستیم. هواپیماهای پوتین و اسد به مدت 12روز است که با بمبارانهای مهیب هیچ‌گونه الزامات و نیازمندیهای زندگی و حیات را در حلب باقی نگذاشته‌اند.

روشن است که طرح دشمن سه مرحله دارد: مرحله اول قتل و کشتار اهالی و از بین بردن تمامی آثار حیات از جمله مراکز دفاع مدنی و بیمارستانها... مرحله دوم پراکنده کردن تلاشهای اپوزیسیون از طریق باز کردن جبهه‌های مختلف و مرحله سوم هم حمله گازانبری و همان کاری است که در محله‌های مساکن هنانو و ارض الحمراء انجام داد. رژیم اسد می‌خواهد شهر حلب را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کند.

شهر حلب اکنون به تلی از خاک تبدیل شده و مردم در آن قتل و کشتار می‌شوند. فقط قتل از طریق گرسنگی دادن و یا جنگ نیست بلکه یک جنگ به تمام معنا و با انواع شیوه‌ها را علیه آن راه انداخته‌اند. کسانی‌که از بمبارانها و موشکها و بمبهای خوشه‌یی و کاتیوشا جان سالم بدر ببرند، از گرسنگی می‌میرند.


العربیه:
به‌عنوان کارشناس نظامی آیا به‌نظر شما شهر حلب از طریق نظامی سقوط کرده؟


ژنرال احمد رحال: با علوم و شاخصهای نظامی بله، حلب به‌لحاظ نظامی سقوط کرده، چون تمامی الزامات و نیازمندیهای زندگی و حیات از آن قطع شده، بیمارستانها نابود شده، تمامی انبارها حتی انبارهای هلال احمر نیز توسط هواپیماهای اسد و روسیه تخریب شده. بنابراین از نظر نظامی شهر سقوط کرده است.

اما با نظریه و دیدگاه مقاومت و مبارزه خلقها، این شهر سقوط نکرده. رزمندگان و اهالی تصمیم به مبارزه و رویارویی و پایداری گرفته‌اند. اهالی می‌گویند خارج شدن و رفتن به مناطق تحت کنترل رژیم اسد به‌معنای مرگ است زیرا در هر حال در آنجا با مرگ مواجه خواهند بود. بنابراین تصمیم گرفته‌اند که باقی بمانند و به تنهایی مقاومت کنند. زیرا جامعه جهانی آنها را رها کرده.. ما امروز جامعه جهانی را در قتل و کشتار اهالی حلب شریک می‌دانیم. زیرا قطعنامه 2254 که بر برداشتن محاصره و وارد کردن کمکهای انسانی تأکید می‌کند، را اجرا نکرده‌اند.

العربیه:
چرا رزمندگان طرح عقب‌نشینی به ادلب را نمی‌پذیرند که نظامیان اسد به این منطقه وارد شوند تا شرق حلب از این نبرد به‌ دور بماند؟


ژنرال احمد رحال:
این‌جا هیچ‌گونه تضمین بین‌المللی وجود ندارد. مردم به تضمین روسیه و رژیم اسد مطلقاً اعتماد ندارند. ساکنان حلب با تمامی ابتکار عملهای سازمان ملل برای حفاظت از شهر و ساکنان آن، موافقت کردند اما روسیه و رژیم اسد به این ابتکار عملها تن نمی‌دهند و آن را رد می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d64e2ea8-4aae-46cf-a92b-976de45f09f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات