728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,

دکتر محمد السلمی: خدمات بزرگ داعش به رژیم ایران

-

--
--
دکتر محمد السلمی رئیس مرکز تحقیقات ایرانی در خلیج‌فارس می‌گوید داعش خدمات بزرگی به رژیم ایران کرده است.

دکتر محمد السلمی طی مقاله‌یی در روزنامه الوطن نوشت: رژیم ایران لولویی به نام داعش را ساخت و یا دست‌کم در ایجاد آن سهم داشته است. اما اکنون زمان آن رسیده تا خود را طوری معرفی کند که تنها کشوری است که می‌تواند همه را از شر داعش خلاص کند. داعش و تهران علیه یکدیگر شعار سر می‌دهند اما از این شعارها که بگذریم متوجه می‌شویم داعش خدمات بزرگی برای طرح ویرانگرانه و توسعه‌گرایانه رژیم ایران در منطقه ارائه می‌دهد. شاید بهترین مثال و دلیل برای این سخن همان اتفاقاتی است که به‌طور خاص در مناطق سنی‌نشین عراق در حال رخ دادن است. کسی که موضع رژیم ایران درباره انقلاب در سوریه را دنبال می‌کند متوجه می‌شود که رژیم ایران و اعوان و انصارش چگونه از داعش استفاده می‌کنند تا وانمود کنند که در سوریه علیه تروریسم می‌جنگند.

گروه‌های حامی رژیم ایران در غرب به‌ویژه آمریکا به‌شدت تلاش می‌کنند وانمود کنند که باید آمریکا این فرصت را دریابد و در مبارزه با داعش با رژیم ایران همراه شود. آنها این توهم را می‌پراکنند که گویا تأمین منافع آمریکا در خاورمیانه در همکاری با رژیم ایران است تا بتوان با داعش مقابله کرد.

اما واقعیت این است که رژیم ایران حامی اصلی تروریسم است و داعش تهدید جدی برای این رژیم یا منافع آن در منطقه قلمداد نمی‌شود، بلکه این گروه خدمات بزرگی به رژیم ایران می‌کند، خدماتی که حتی سپاه پاسداران هم قادر به انجام آن نیست. خدمات داعش به رژیم ایران حتی فراتر از خدمات قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس است. واقعیت این است که رژیم ایران سرچشمه آتش‌افروزیها در منطقه است و باید با آن مقابله کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9dfb56f4-181f-4a8b-b56b-f27fff09016c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات