728 x 90

اخبار لبنان,

روزنامه عکاظ: رژیمهای تهران و اسد بر سر راه دولت سعد حریری در لبنان مانع‌تراشی می‌کنند

-

رژیمهای تهران و اسد بر سر راه دولت سعد حریری
رژیمهای تهران و اسد بر سر راه دولت سعد حریری
عکاظ چاپ عربستان روز سه‌شنبه دوم آذر 95 با عنوان ”رژیمهای تهران و اسد برای دولت حریری مانع‌تراشی می‌کنند ” به‌نقل از منابع سیاسی لبنان نوشت: ”اعلام تشکیل دولت نمی‌تواند در آینده قابل پیش‌بینی باشد، مگر این‌که رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، میشل عون و حریری از دایرهٴ خواسته غیرمنطقی برخیها خارج شده و تصمیمات روشنی مبتنی بر کابینه‌ای متوازن و ملی به دور از توطئه چینیهای خارجی بگیرند“.

این منابع گفتند ”رژه نظامی حزب‌الله در القصیر بیان کننده پیام رژیمهای سوریه و ایران به میشل عون و سعد حریری است و محتوای آن این است که اجازهٴ تشکیل دولتی بدون موافقت این رژیمها را ندارند».

خاطرنشان می‌شود سعد حریری نخست‌وزیر لبنان روز دوشنبه اول آذر 95 پس از ملاقات با میشل عون رئیس‌جمهور این کشور درباره تشکیل کابینه گفت: «موانع جدی وجود دارد و یک نفر مسائل را پیچیده کرده است».

وی بدون این‌که نامی از شخصی ببرد افزود: تلاش‌های او برای تشکیل دولت جدید با «موانع بزرگی» روبه‌روست.

خبرگزاری رویتر روز دوشنبه اول آذر گزارش داد موضع‌گیریهای خوشبینانه گروه‌های سیاسی رقیب در دو هفته اخیر این تصور را ایجاد کرده بود که تا روز استقلال لبنان که سه‌شنبه این هفته است، کابینه جدید تشکیل خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ebc2279f-28cc-41af-9d76-8ae28acf333e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات