728 x 90

تعطيلى واحدهاى صنعتى و توليدى,

اخراج، دستگیری و عدم تمدید قراردادهای کارگران معترض پارس خودرو

-

اخراج، دستگیری و عدم تمدید قراردادهای کارگران معترض پارس خودرو
اخراج، دستگیری و عدم تمدید قراردادهای کارگران معترض پارس خودرو
کارگزاران رژیم در پارس خودرو همراه با قضاییه جنایتکار آخوندی اقدام به اخراج، دستگیری و عدم تمدید قراردادهای کارگران زحمتکش این کارخانه کرده‌اند.

در پی اعتراضات و تجمعات کارگران کارخانه پارس خودرو نسبت به قوانین ضدکارگری، عدم پرداخت مزایا و سایر مشکلات کارگران، کارگزاران رژیم در این کارخانه از تمدید قراردادهای حدود ۴۰ کارگر به بهانۀ شرکت در اعتراضها و گردهمایی خودداری کردند.. و سه تن از آنان به نامهای داود رفیعی، منوچهر احساسی و مهدی خاک را دستگیر نمودند و به زندانی در جاده ورامین منتقل کردند... دو تن از این کارگران با قرار وثیقه آزاد و داود رفیعی هم‌چنان در زندان به‌سر می‌برد.

کارگران دستگیر و اخراج شده هر کدام بین 8 تا 16 سال سابقه کار در این کارخانه را دارند.

این در حالی است که کاهش مزایای کارگران به‌طور مستمر ادامه داشته و طی سه سال گذشته به‌دلیل اجرای سیاستهای تعدیلی مدیریت کارخانه، مزایای پاداش بهره‌وری کارگران پارس خودرو از حدود ۲۰۰ هزار تومان در ماه به حدود ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان کاهش یافته و این در حالی است که در همین مدت میزان تولید روزانه کارخانه از حدود ۶۰ دستگاه به بیش از ۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

از سویی دیگر کارگران اخراجی در طی این مدت به روشهای مختلف برای احقاق حقوق پایمال شده‌ی خود اقدام نمودند، از قبیل تجمع و تحصن و اعتراض در برابر مجموعه خودروسازی پارس خودرو و سایپا، تحصن در برابر فرمانداری و استانداری رژیم در تهران، تا پیگیریهای قضایی و به‌رغم دریافت حکمهایی مبنی بر بازگشت بر سر کار اما نهایتاً با هماهنگی و تبانی کارگزاران رژیم در کارخانه و قضاییه آخوندی احکام تغییر کرد و در مواردی برای ارعاب کارگران تبدیل به دستگیری آنان شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f68ab3b6-eeda-49b5-925e-6123c3ef7b0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات