728 x 90

درگیری با مزدوران,

درگیری شدید زائران با نیروهای سرکوبگر رژیم در مرز مهران

-

مرز مهران
مرز مهران
بر اثر ازدحام جمعیت در ترمینال خروجی پایانه مرزی مهران و ممانعت مقامات سیاسی امنیتی رژیم از خروج زوار به داخل خاک عراق، درگیری شدیدی میان زوار و نیروهای امنیتی ایجاد شده و حتی خسارات زیادی به تأسیسات ترمینال خروجی و گمرک مرز وارد شده است. شدت درگیری به حدی بوده است که مسیر جاده ایلام به مهران کاملاً بسته شده تا نیروهای جنایتکار یگان ویژه سریعاً به منطقه عازم شوند. حتی تعداد ۴ فروند بالگرد هم در آسمان منطقه در تردد دائمی بوده‌اند. به‌دلیل ازدحام بالای جمعیت و محدودیتهای تردد، ابعاد حادثه نامشخص است، ولی بر پایه مشاهدات عینی برخی اهالی شهر، تعداد زیادی از زوار با شکستن حصار مرزی وارد خاک عراق شده، و عملاً نیروهای امنیتی وامانده‌اند.

بر این اساس تعداد زیادی در درگیری مذکور محروح شده‌اند که بنا‌ به شواهد در بیمارستان سیاری که هلال احمر در منطقه دایر کرده، بستری شده‌اند. جهت بررسی این بحران، شخص وزیر کشور رژیم و فرمانده نیروی انتظامی آن، وارد مهران شده‌اند که با اعتراضات زوار همراه شده است. گفتنی است هم‌اینک به‌رغم سیل بازگشت زوار، هنوز بیش از ۱۰ هزار زائر ایرانی در مرز مهران منتظر ورود به داخل عراق هستند که این امر ناممکن مانده، و زوار در شرایطی هم‌چون آوارگان جنگی در مرز مهران، شبهایی بسیار سرد را با امکانات صفر سپری می‌کنند.

شعارهای زیادی در این درگیری سرداده شده، که مخاطب آنها سپاه و نیروی انتظامی رژیم به‌ویژه پاسدار اشتری سرکرده نیروی انتظامی بوده است:
۱) سردار ابن زیاد، برو کنار باد بیاد
۲) سپاه شام خجالت خجالت
جمال از شهر مهران.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb8c1e30-e485-45e2-9469-b3835d0556fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات