728 x 90

پناهجويان و آوارگان,

وزارت کشور آلمان: بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ پناهجوی افغان را به کشورشان بر می‌گردانیم

-

برگرداندن بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ پناهجوی افغان  به کشورشان
برگرداندن بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ پناهجوی افغان به کشورشان
خبرگزاری آلمان 28 آبان 95 خبر داد: وزارت کشور آلمان اعلام اعلام کرده است که بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ پناهجوی افغان را به کشورشان باز می‌گرداند. اعلام این تصمیم با اعتراض حزب چپ روبه‌رو شده است. در حالی که افغانستان هم‌چنان صحنه بمبگذاری و عملیات انتحاری است، وزارت کشور آلمان اعلام کرده که مناطق مرکزی افغانستان امن است و پناهجویان افغان را در صورت بازگشت به کشورشان خطری تهدید نمی‌کند.

به گفته خبرگزاری آلمان ”وزارت کشور آلمان، در پاسخ به پرسش فراکسیون حزب چپ در مجلس فدرال، اعلام کرده امنیت مراکز بزرگ افغانستان تضمین شده و نمی‌توان بدتر شدن وضعیت امنیتی را در تمام کشور تأیید کرد. به این دلیل درخواستهای پناهندگی شهروندان افغانستان به‌طور انفرادی بررسی می‌شود و آنها اگر دلیل کافی برای پناهندگی سیاسی نداشته باشند، به کشورشان بازگردانده می‌شوند".

بر پایه این گزارش، هم‌اکنون ۱۲ هزار و ۵۳۹ افغان در لیست کسانی ثبت شده‌اند که قرار است از آلمان به افغانستان بازگردانده شوند. این حدود 5 درصد مجموع افغانهای ساکن آلمان است. به‌نوشته دویچه وله در حال حاضر حدود ۲۴۷ هزار افغان در آلمان به‌سر می‌برند.

هزاران افغان تاکنون در شهرهای مختلف آلمان علیه این تصمیم تظاهرات کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8c87fee-b198-42d0-92c3-dbc7ae2b2652"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات