728 x 90

سوريه,اخبار اروپا,

فرانسه: نظام اسد و متحدان آن تروریسم در سوریه را تغذیه می‌کنند

-

فرانسوا دیلاتر نماینده فرانسه در سازمان ملل‌متحد
فرانسوا دیلاتر نماینده فرانسه در سازمان ملل‌متحد
فرانسوا دیلاتر نماینده فرانسه در سازمان ملل‌متحد روز پنجشنبه 27آبان 95 گفت رژیم سوریه و متحدان آن، اولیه‌ترین قاعده‌ها و قانون بین‌المللی و انسانی در حلب را نقض و تروریسم در سوریه را تغذیه می‌کنند.

به گزارش الجزیره در پایان نشست شورای امنیت ملل‌متحد در بامداد روز پنجشنبه، دیلاتر به خبرنگاران گفت: «بمباران حلب و ساکنان آن جنگ علیه تروریسم آن‌چنانکه نظام دمشق مدعی آن است، نیست. او و متحدانش در حقیقت به تغذیة تروریسم اقدام کرده و به بنیادگرایی و سپس تروریسم دامن می‌زنند».

دیلاتر افزود: «ما سال گذشته بهای بسیار سنگینی را در پاریس پرداختیم، لذا این امر برای ما در اولویت امنیتی و ملی قرار دارد. اوضاع در حلب و سوریه روز به روز بدتر می‌شود... از سرگیری بمباران مراکز درمانی و بمباران غیرنظامیان توسط نظام سوریه و متحدان وی غیرقابل تحمل است».

وی افزود: «آنها جنایت جنگی مرتکب می‌شوند و از روز دوشنبه سه بیمارستان در شمال سوریه هدف قرار گرفته و بیش از 30نفر در حلب کشته شده‌اند که در بین آنها کودکان نیز وجود دارند. 5 بیمارستان به‌وسیله حملات هوایی بین سیزدهم و پانزدهم ماه جاری هدف قرار گرفته‌اند که سه تا در غرب حلب و 2 تا در ادلب بوده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3450dd1a-3dc3-4285-95ab-0f6cd84eb56f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات