728 x 90

روابط ایران آمریکا,انتخابات رياست جمهورى آمريكا,مذاكرات هسته اي,

جان بولتون: فاجعه استراتژیک اوباما باید پایان یابد

-

جان بولتون سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد
جان بولتون سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد
جان بولتون نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد می‌گوید: توافق اتمی با رژیم ایران یک فاجعه استراتژیک است که به مجرد آمدن دولت جدید باید لغو شود.

فاکس نیوز26آبان95: افراطی‌گری داعش تا تهدیدهای رژیم ایران تا چالشهای فزاینده از جانب روسیه و چین، موضوعهای متنوعی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا با آن مواجه است.

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل که در لیست کاندیداهای وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ است در مورد کارهایی که ترامپ باید بکند می‌گوید:
او کارهای زیادی برای انجام دارد.
در مورد سوریه من فکر می‌کنم این کشور یک صحنه نمایش استراتژیک است فکر می‌کنم کارزار علیه داعش اساساً در کانون آن است. ولی باید به‌طور کامل متفاوت از شیوه دولت اوباما به آن پرداخت. شیوه‌یی که ما داعش را از بین ببریم باید به شیوه‌یی باشد که منافع رژیم ایران و اسد را به حداقل برساند، استراتژی دولت اوباما رفتن به‌دنبال داعش با آهنگی آرام بوده که به رژیم ایران بیش از همه سود رسانده است. اگر به‌خاطر حمایت رژیم ایران از رژیم اسد نبود، او مدت ها قبل سقوط کرده بود، حزب‌الله و سایر کمکهایی که رژیم ایران و روسیه به آن کرده‌اند او را در قدرت نگه داشته است. نقش روسیه در این‌جا اساساً حمایت از اسد است و نه مخالفت با داعش، فکر می‌کنم ما باید اینرا بوضوح ببینیم.

این وضعیت بسیار خطرناکی است ولی صادقانه بگویم به میزانی که رژیم ایران بسوی تولید سلاح اتمی پیش می‌رود خطرناک نیست.

فاکس نیوز: در مورد توافق اتمی با رژیم ایران نظرتان چیست، گزارشی از سازمان ملل وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم ایران در حال تقلب است؟

جان بولتون: من شک ندارم، قبل از این‌که جوهر این توافق خشک شود تا همین امروز، رژیم ایران از آن تبعیت نکرده و هرگز هم قصد تبعیت از آن را ندارد.

آنها خواستار رفع تحریمها بودند، آنها خواستار آزاد شدن 150میلیارد دلار سرمایه‌هایشان در سراسر جهان بودند، آنها تقریباً از تمامی منافع این توافق سود برده‌اند، در حالی که تبعیت آنها از آن مانیتور نشده است.

برای همین من فکر می‌کنم این یک فاجعه استراتژیک برای آمریکاست و برای همین است که ما توافق را در دولت جدید باید لغو کنیم به‌جای آن‌که از آن توسط آمریکا و غرب تبعیت کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/afbef77e-cd42-45ce-9113-20e7ad7a8102"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات