728 x 90

سوريه,

تسلط ارتش آزادی سوریه بر مناطق دیگری در شمال سوریه

-

شهر الباب سوریه
شهر الباب سوریه
ارتش آزادی سوریه پیشروی خود را با تصرف 6 روستای دیگر به سمت شهر البابalbab ادامه می‌دهد. رزمندگان ارتش آزادی توانستند بعد از درگیریهای شدیدی با داعش، روستاهای تل هوا tal hawa و حاج کوسه و حلیسهhelaysa را آزاد کنند و 15تن از عناصر این گروه را به قتل برسانند.

رزمندگان همچنین بر کوه سریه تلseryatelکه مهمترین و بلندترین ارتفاع در این منطقه محسوب می‌شود، مسلط شدند.

سروان سیف ابوبکر (ابولیث) فرمانده لشکر حمزه وابسته به ارتش آزادی:
«رزمندگان سپر فرات موفق شدند، 6 روستا را از تروریستهای داعش بازپس بگیرند. مهمترین آن روستای تل هواtal hawa است که یک منطقه استراتژیکی است و بعد از آن به عمق منطقه پیشروی کردیم. ما به پیشروی خود برای رسیدن به هدف اصلی که همان شهر الباب است، ادامه می‌دهیم. ما به سمت منطقه قباسین ghabasinکه شهر الباب albabدر آن خلاصه می‌شود پیشروی می‌کنیم.»

شهر البابalbab برای ارتش آزادی سوریه یک هدف استراتژیک مهم محسوب می‌شود که اکنون در آستانه آزادسازی قرار دارد. عناصر داعش تلاش می‌کنند که با خودروهای انفجاری، فشار رزمندگان را از روی خود برای ورود به شهر بردارند. اکنون که رزمندگان سپر فرات به شهرک نعمان noeman رسیده‌اند چیزی جز چند کیلومتر از محور حزوانhazwan به شهر الباب albab باقی نمانده است. این در حالیست که ارتش آزادی از سمت جنوب و شرق شهر در حال پیشروی است تا به دروازه‌های قباسین ghabasin برسد. ارتش آزادی با این گام می‌خواهد شهر الباب albab را قبل از ورود به آن از سه محور محاصره کند.

سروان سیف ابوبکر:
«طبعا همه می‌دانند که هیچ‌کس بر یک سرزمین، جز فرزندان آن سرزمین نمی‌توانند حکومت کنند. شهر الباب albab یک شهر عربی سوریه است بنابراین هر شهروند واقعی سوریه وظیفه دارد که در نبرد شهر الباب albab شرکت کند تا آن را از باندهای تروریستی داعش آزاد کرده و هر گونه دستان متجاوزی را قطع کند. ما ان‌شاءالله در آمادگی کامل برای پیشروی به سمت شهر به‌سر می‌بریم و شما خبرهایی خوبی را خواهید شنید که هر شهروند آزاد سوری که علیه این رژیم و دنبالچه‌هایش قیام کرده را شاد خواهد کرد».

رزمندگان سپر فرات روزهای اندکی با شهر الباب albab که هدف اصلی مرحله سوم این عملیات است، فاصله دارند. این در حالیست که چشمها به شهر منبج menbej دوخته شده است که ارتش آزادی برای مرحله چهارم سپر فرات بنا‌ به گفته فرماندهان صحنه، آماده‌سازی می‌کند.

سروان سیف ابوبکرفرمانده لشکر حمزه از حلب:
«صبح روز گذشته نیروهای ما به سمت یکی از روستاها در سمت غرب شهر الباب albab پیشروی کرده و آن را آزاد کردند... از سمت شمال نیز به یک روستای دیگر و در شرق نیز بر ارتفاعات بیر beer که چند کیلومتر بیشتر با شهر فاصله ندارد، مسلط شدند.

اکنون شهرک قباسین ghabasin به‌طور کامل در زیر تیر رزمندگان قرار دارد و ان‌شاءالله به زودی آزادسازی آن از رجس داعش اعلام خواهد شد. ما به زودی در اطراف شهر الباب خواهیم بود که به آن وارد شویم.

ما در لشکر حمزه 1000 رزمنده را در عملیات آزادسازی شهر الباب شرکت داده‌ایم. ما با همکاری و مشارکت گردانهای رزمنده دیگر در سپر فرات، آماده سازیهای کامل را برای آزادسازی شهر انجام داده‌ایم. عناصر داعش در داخل شهر در فروپاشی و بهم ریختگی کامل هستند. آنها به‌طور پراکنده در حال فرار به سمت رقه هستند که این خود یک پارامتر مثبت برای آزادسازی شهر است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/851dd6d3-fb67-4337-8677-3243ad8af9e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات