728 x 90

انتخابات رياست جمهورى آمريكا,اختلافات سیاسی در ایران,

مخاصمات درونی رژیم پس از انتخابات آمریکا بر سر برجام

-

جهانبخش محبی‌نیا عضو مجلس ارتجاع
جهانبخش محبی‌نیا عضو مجلس ارتجاع
یک عضو مجلس ارتجاع به‌نام محبی‌نیا، انتخاب دونالد ترامپ را زلزله بزرگ توصیف کرد و گفت: اگر کشورهای جهان با ترامپ بعد از تبلیغات انتخاباتی مواجه باشند آن وقت می‌شود از برجام و پیامدهای آن مراقبت دیپلوماتیک کرد. وی ابراز امیدواری کرد که مواضع ترامپ عوض شود.

آخوند نبویان عضو پیشین مجلس رژیم از باند خامنه‌ای با اشاره به امکان اجرایی شدن مواضع دونالد ترامپ، گفت: تیم مذاکره‌کننده برخلاف نظر خامنه‌ای گام به گام در برجام جلو نرفت. در برجام هیچ ضمانتی برای اجرای تعهدات غرب نیست. درجا زدن و ترس تیم مذاکره‌کننده باعث شد امتیازهای متعددی به آنها داده شود.

پاسدار شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان با اشاره به باند رفسنجانی روحانی نوشت که این جریان «از انتخاب ترامپ وحشت نکرده‌اند بلکه اصرار دارند که وحشت را تزریق کنند، و سپس نتیجه بگیرند که اگر در انتخابات ۹۶ به آنان رأی ندهند، باید سایه یک جنگ احتمالی را بالای سر خویش داشته باشند!

وی خطاب به روحانی افزود: چرا به پیروی از خامنه‌ای با قاطعیت اعلام نمی‌کنید که اگر ترامپ برجام را پاره کند ما آن را آتش می‌زنیم.

روزنامه وطن امروز از باند خامنه‌ای، نوشت: «‌در پساترامپ، وضعیت از پیش‌تر نیز برای غربگرایان ایرانی بغرنج‌تر می‌شود... اکنون زمان محاسبه و کنار زدن پرده‌های ریا و تزویر در عرصه سیاست خارجی است».

این روزنامه همچنین خطاب به روحانی نوشت: شما همه اعتبار سیاسی خود را در سبدی چیدید که نتیجه‌اش در دوران اوبامای باهوش و مؤدب تقریباً هیچ بود چه رسد در دوران ترامپ.

یک رسانه دیگر باند خامنه‌ای نیز نوشت: اجرای برجام با شرایطی که ترامپ به تصویر کشیده است به این معنی است که آمریکا در نظر دارد با استفاده حداکثری از منافذ توافق هسته‌یی بیشترین فشار ممکن را به (نظام) وارد نماید و با جوسازیهای فراوان در نهایت جمهوری اسلامی را ناقض توافق اتمی معرفی کند. در این صورت اولاً رئیس‌جمهور آمریکا قادر خواهد بود که امتیازهای بیشتری را از دیپلوماتهای خندان دولت اخذ کرده و ثانیا تمام بدعهدیهای خود در توافق هسته‌یی را برای افکار عمومی به فراموشی بسپارد.

از سوی دیگر، رسانه‌های باند رفسنجانی روحانی ضمن اعتراف به وخامت اوضاع، ناامیدی خود را از آینده برجام برملا می‌کنند.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:‌ (نظام) باید چند نکته را در نگرشهای خود تغییر دهد اولین آنها پذیرش این نکته که برجام، فرجام اقتصادی مطلوب ما را به همراه نخواهد داشت. تراژدی برجام تلاشی قابل تقدیر در حوزه دیپلوماسی و احتمالاً مثال بسیار ارزشمندی برای دانشجویان روابط بین‌الملل در سراسر دانشگاههای دنیا خواهد بود، نه بیشتر... این برجام آینده‌ای نخواهد داشت، پذیرش این تراژدی مهم‌ترین مسأله روز سیاست خارجی کشور ما است.

این روزنامه خواستار نزدیکی رژیم با اتحادیه اروپا شد.

روزنامه باند روحانی به نام همدلی اما خواستار ادامه مذاکره شد و افزود: تجربه دو دهه اخیر نشان داده ترک میز مذاکره و گفتگو با آمریکایی‌ها باعث شده رقبای منطقه‌یی ما با طیب خاطر و بدون مزاحمت عرصه را بر ایران تنگ کرده و مسیر کارشکنی را در پیش گیرند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aeb22bcf-598a-49f8-b410-9ebfca6521c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات