728 x 90

اخبار اعتراضى,

نگاهی به اعتراضات ۲۳آبان ۹۵

-

نگاهی به اعتراضات 23 آبان 95
نگاهی به اعتراضات 23 آبان 95
امروز صدهاتن از اقشار به جان آمده مردم در برابر مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند... از جمله 100 تن از کارگران قراردادی شرکت راه‌آهن، در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند.. و خواهان اجرای اصل 44 قانون اساسی شدند. کارگران پلاکاردیی باخود داشتند که روی آن نوشته شده:
کارگران و کارکنان مساوی است با عدم امنیت شغلی
مدیران مساوی است با حقوقهای نجومی
همچنین 300 تن از مالباختگان غارت شده تعاونی مسکن کارگران اداره برق منطقه‌ای تهران، به‌نمایندگی از 18000 نفر که برای گرفتن مسکن در وزارت مسکن و شهرسازی ثبت نام کردند.. در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند.. و خواهان تحویل مسکنهای خود شدند. در یکی از پلاکاردها، تجمع‌کنندگان با اشاره به تعداد اعضای این تعاونی مسکن، نسبت به بلاتکلیفی وضعیت ۱۸۰۰۰ عضو تعاونی مسکن اداره برق تهران به‌دلیل بی‌توجهی شرکت عمران و شهرسازی شهر جدید هشتگرد اعتراض کردند.

گروهی از هموطنان از اهالی روستای کمندان –ازنا هم خود را با مشقت بسیار به مقابل مجلس ارتجاع رساندند تا فریادشان از غارتگری ایادی رژیم در پروژه سد مخزنی کمندان که باعث انجام نشدن این پروژه و بی‌آبی کشاورزان شده را به گوش سایر مردم برسانند. تجمع‌کنندگان لباس محلیشان را به تن داشتند.

علاوه بر مقابل مجلس ارتجاع، اعتراضات دیگری هم در سطح شهرهای میهن بود از جمله بیش از ٢٠٠ تن از کارگران سد بازی دراز در منطقه قصرشیرین، در چند روز اخیر تجمع اعتراضی برگزار کردند.... . کارگران در اعتراض به اخراج خود، در نزدیکی محل ساخت سد، د‌ست به تجمع زدند.
ساخت این سد که جزء طرح‌های آبیاری گرمسیری در این منطقه به‌شمار می‌رود هم‌اکنون به بهانه مشاهده رگه‌های نفتی در کاسه سد، متوقف گردیده است.

در بجنورد گروهی از کارگران شهرداری شهر بجنورد، در اعتراض به چند ماه بالاکشیدن حقوقشان توسط شهرداری این شهر و پرداخت نشدن مزایا و عیدی بعد از 8 ماه دست به تجمع زدند.

در ماهشهر هم گروهی از کارگران شرکت نیرو – بیجو- در مقابل این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.. و به پرداخت‌ نشدن حقوق پنج ماهه و اخراج ۷۰ کارگر اعتراض کردند.

علاوه بر کارگران گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران هم روز یکشنبه 23 آبان در اعتراض به وضعیت برق دانشگاه و قطع سه روز برق یکی از خوابگاهها و ر اه نیافتادن آسانسور و افزایش اجاره بهای خوابگاه اقدام به تجمع اعتراضی کردند...

از خبرهای اعتراضی زندانیان سیاسی امروز خبر ادامه اعتصاب‌غذای مرتضی مراد پور در زندان گوهردشت را داشتیم که از روز سه‌شنبه چهارم آبان ماه در اعتراض به ممانعت از آزادیش، دست به اعتصاب‌غذای نامحدود زده است. مرتضی مرادپور در سال ۱۳۸۸ در بیدادگاه رژیم در تبریز به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت رژیم و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

همچنین در اعتراض به زندانی کردن اسماعیل عبدی، کانون صنفی معلمان تهران در بیانیه‌یی اعتراض کرد. در این بیانیه اعتراضی از جمله آمده است: فرهنگیان... با چنین برخوردهایی به سکوت کشانده نمی‌شود... برعکس تجربه نشان از آن دارد که چنین برخوردهایی خواسته‌ها را گسترده‌تر و همه گیرتر خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3619e70-70f7-4c92-a03b-e33a4bc77f33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات