728 x 90

روابط ایران عربستان,

محاکمه مهاجمان سفارت؛ شلاقی بر پیکر ولایت

-

حمله به سفارت  عربستان -آرشیو
حمله به سفارت عربستان -آرشیو
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴تعدادی پاسدار و بسیجی با بهانه اعتراض به اعدام شیخ نمر به سفارت عربستان در تهران حمله کردند... هم زمان، همین تهاجم با همین شعارها در مشهد توسط عده دیگری از همین بسیجی‌ها و همین لباس شخصیها و سربازان گمنام! انجام شد.

گزارش زنده خبرنگار عصر ایران 12دی از صحنه:
معترضان اعدام آیت‌الله شیح نمر، به سفارت عربستان حمله کرده و اقدام به تخریب این سفارت کرده‌اند. آنها همچنین این سفارتخانه را به آتش کشیده‌اند.

تجمع‌کنندگان شعار «مرگ بر آل سعود»، «شیخ نمر راهت ادامه دارد»، «سفارت سعودی تعطیل باید گردد» سر می‌دهند. پلیس از دقایقی قبل حلقه امنیتی اطراف سفارت ایجاد کرده است و تلاش می‌کند تجمع‌کنندگان را متفرق کند. دود غلیظ از ساختمان سفارت در حال خارج شدن است و سفارت کاملاً در آتش سوخته است...

حالا گزارش خبرنگار عصر ایران به‌نقل از ایرنا در مورد تهاجم به کنسولگری عربستان در مشهد:
"معترضان در مشهد با تجمع مقابل ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در مشهد، زیر بارش باران با سر دادن شعارهایی هم‌چون 'حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، ... جنایت آل سعود را محکوم کردند...".

ایرنا افزود: "شهروندان مشهدی همچنین با در دست داشتن تصاویری از شهید آیت‌الله نمر و سر دادن شعار 'سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن' خواستار واکنش جهانی به‌خصوص مسلمانان نسبت به اقدام تفرقه افکنانه رژیم آل سعود شدند".

خبرگزاری حکومتی تابناک، تهاجم و آتش‌سوزی در سفارت عربستان را که هم زمان در تهران و مشهد انجام شد «سناریویی از پیش طراحی شده» دانست.

تابناک در اثبات این‌که تهاجم به سفارت کاملاً از قبل طراحی و مهندسی شده می‌نویسد:
وکیل چند متهم حمله به سفارت عربستان یادآور شد: همه ۲۰ متهم مربوط به دادگاه ویژه کارکنان دولت افراد بسیجی هستند که سابقه حضور در جبهه و حتی حضور در سوریه را دارند که به‌خاطر شهادت آیت‌الله نمر این اقدامات را انجام داده‌اند از سوی دیگر هم مسئولان انتظامی مانع آنها نشده بودند...

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ متهم دوم پرونده (س. ک) در دادگاه گفت: ما قصد داشتیم محل را ترک کنیم که نیروی انتظامی اعلام کرد که آیا تجمع شما فقط برای این چند دقیقه بود؟ که ما دوباره به محل بازگشتیم و بعد از 10 دقیقه درهای سفارت باز شد..

البته دعوت به تجمع مقابل سفارت عربستان را همین بسیجی‌های در سوریه جنگیده در کانالهای سپاه پاسداران دیده و رسماً دعوت شده بودند و کارشان خودبه‌خودی و بی‌دلیل و راهنما نبود.

نتیجه: رژیم در یک اقدام هماهنگ، با دستاویز کردن اعدام شیخ نمر، به سفارت عربستان حمله کرد تا از ضمن بالابردن انگیزه و روحیه فرو ریخته مزدوران بسیجی‌اش، به‌اصطلاح با قدرت‌نمایی در منطقه، هژمونی‌اش را اعمال کند و ضمنا میزان تحریک پذیری و حساسیت کشورهای عربی، برای اقدامات بعدی را آزمایش کند.

اما برای رژیم زهرخورده نتیجه این آزمایش و مانور سیاسی که از سوی بالاترین نهاد ولایت، مهندسی، اجرا و پیگیری شد این بود که:
عربستان سعودی بلافاصله روابط دیپلوماتیک خود با رژیم را قطع و اعلام کرد دیپلوماتهای ایرانی باید ظرف 48 ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

رژیم در انزوای هر چه بیشتری از جانب کشورهای منطقه قرار گرفت و تعدادی از آنها رابطه کشورشان را با رژیم قطع یا سطح آن را تقلیل دادند.

روحانی ناگزیر به صحنه آمد و گفت غلط کردیم. عاملان این جنایت را دستگیر و محاکمه می‌کنیم.

نیروهای بسیجی و لباس‌شخصی و مزدوران سینه چاک رژیم که بعد از این مأموریت انتظار تشویق و ترفیع و... داشتند دستگیر شدند و ولایت‌فقیه به جای تقویت و رویش نیروهایش شاهد کاهش و ریزش آنها بود.

تشکیل دادگاه و محاکمه محرم‌ترین لایه از مزدوران و...

اشتباه محاسبات خامنه‌ای که خودش هم ناگزیر به صحنه آمد و عمل تهاجم به سفارت را بسیار تقبیح کرد، این بود که به آثار ضعف و سستی ناشی از زهر برجام در اندامش کم بها داده بود و نمی‌دانست بعد از برجام نمی‌تواند مانند گذشته با منطق شاخ و شانه وارد منطقه شود.

و سرانجام بعد از 10 ماه کشمکش و درگیری و بحث، در روز 12 آبان احکام صادره به متهمین پرونده ابلاغ شد.

مصطفی شعبانی با اشاره به پرونده حمله به سفارت عربستان عنوان کرد: متهمان این پرونده حدود ۴۵ نفر بودند که پرونده ۲۵ نفر آنها در دادگاه ویژه روحانیت رسیدگی می‌شود و بررسی پرونده ۲۰ متهم دیگر نیز در دادگاه ویژه کارکنان دولت صورت می‌گیرد.

یعنی 25 تن از دستگیر ‌شدگان آخوند و حوزه‌یی بودند و 20 تن هم سپاه و بسیج و اطلاعات که با لباس شخصی، وارد صحنه شده و بعد دستگیر شدند. (گزارش سایت حکومتی هورنیوز در 13 آبان 95)

مصطفی شعبانی [وکیل چند متهم حمله به سفارت عربستان] خاطرنشان کرد: در مورد اتهام اخلال در نظم عمومی، دادگاه آرای مختلفی را صادر کرده است. چند نفر از متهمان به ۶ ماه حبس، برخی به ۹۱ روز زندان محکوم شده‌اند و عده‌یی از این ۲۰ نفر هم تبرئه شده‌اند.

گفته می‌شود حکم بخش دادگاه ویژه روحانیت این پرونده نیز صادر شده است.

متهمان که همگی قربانی مانور ابلهانه ولایت شدند می‌گفتند ما به احکام صادره اعتراض می‌کنیم، اگر این کار اشکال داشت چرا نیروی انتظامی که آنجا بود مانع تجمع و اعتراضشان نشده بود و چرا ارگان رسمی سپاه پاسداران دعوت به شرکت در تجمع مقابل سفارت کرد و چرا قبلاً که در این نوع تجمعات، حمله به سفارتخانه، شرکت می‌کردیم اشکال نداشت و...

«ح. م.» یکی از متهمان این پرونده گفت که حکم دادگاه، امروز (چهارشنبه 12 آبان) ابلاغ شده است.

وی گفت: شعبه دادگاه، ۳ نفر از متهمان این پرونده را به ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۰ ضربه شلاق، مابقی را به ۹۱ روز حبس تعلیقی و ۵ نفر را نیز از اتهامات منتسبه تبرئه کرده است. او که خودش از جمله افراد محکوم به ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۰ ضربه شلاق است، گفت: طبق قانون در مهلت مقرر به حکم صادره اعتراض می‌کنیم.

نتیجه: دستگیری خودیها و بازجویی و دادگاه و محکومیت حتی یک نفر به یک ضربه شلاق بیانگر شدت ضعف و ناتوانی رژیم بعد از جام‌زهر و پروژه نافرجام برجام است. این شلاق نه بر پیکر مزدور بسیجی که قبل از آن بر اندام نظام ولایت فرود می‌آید. همان‌طور که متهمین پرونده بارها در جریان بازجویی و ابلاغ حکم مطرح کردند.. ، این اقدام در گذشته هم انجام شده بود و هرگز منجر به دستگیری و شلاق نیروهای خودی در بسیج و سپاه و اطلاعات و حوزه نشد.

5سال پیش پاسداران در اقدامی بسیار وحشیانه سفارت انگلیس را هم‌زمان در 2 منطقه کاملاً تخریب کردند.. اما کسی اعتراض نکرد:
حمله به سفارت بریتانیا در تهران در سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ توسط عده‌یی بسیجی صورت گرفت. این افراد وارد ساختمان سفارت شدند، پرچم بریتانیا را پایین کشیدند و بعضی مدارک را از درون ساختمان سفارتخانه به بیرون پرتاب کردند... در اقدامی مشابه و در حمله به باغ سفارت بریتانیا در منطقه قلهک، ۶ کارمند انگلیسی به گروگان گرفته شدند که پس از چند ساعت و با حضور پلیس دیپلوماتیک آزاد شدند، اما کسی دستگیر نشد...

آری! احکام حبس و شلاق برای خودیهای ولایت _اگر چه بسیار سبک و اندک صادر شده_ به‌وضوح حکایت از ضعف و ناتوانی سیاسی ولایت‌فقیه دارد و شلاقی بر پیکر فرتوت نظام است.

این حکم نشان می‌دهد که رژیم بعد از برجام آن‌قدر ضعیف و ناتوان است که نمی‌تواند مانورهایی که خودش طراحی و اجرا می‌کند را نیز جمع کند و کاری که با انگیزه روحیه دادن به نیروهایش در داخل و اعمال هژمونی در منطقه می‌کند سرانجامی جز انزوای بیشتر در سطح منطقه و جهان و نیز وارفتن بیشتر نیروهایش ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84d0c129-5d15-4c28-b515-8107b5d3ed6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات